Już w połowie 2022 roku, na naszym rynku pojawi się pierwszy w pełni elektryczny crossover, który powstaje we współpracy Toyoty z Subaru.
Na załączonych zdjęciach możesz zobaczyć model o dziwnej nazwie bZ4X. Jego kuzyn ze znaczkiem Subaru będzie się nazywał Solterra. Dużo ładniej, prawda?
Klient będzie mógł się zdecydować na samochód z napędem na przednią oś, lub na obie osie. Ten pierwszy będzie oferował 204 konie mechaniczne. Drugi natomiast skorzysta z dwóch 109-konnych silników, co da łączną moc 218 koni mechanicznych.
W obu wariantach otrzymamy baterię o pojemności 71.4 kWh. Normy WLTP zapewniają zasięg 500 kilometrów w aucie z napędem na przód, oraz 460 kilometrów w wariancie AWD.
Auto pozwoli na ładowanie z maksymalną prędkością 6.6 kW AC lub 150 kW DC, co ma zapewnić doładowanie 80 procent w zaledwie 30 minut.
Stylistyka, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz, może zaskakiwać. Samochód posiada pełno przetłoczeń i nieoczywistych kształtów. Wydaje nam się jednak, że na żywo będzie robiło wrażenie.
Jeśli chodzi o rozmiary, to Toyota bZX4 jest nieco dłuższa od RAV4 (4690 mm), a rozstaw osi jest niemalże identyczny jak w Toyocie Highlander (2850 mm). Możemy więc liczyć na sporo miejsca.
> Toyota RAV4 ADVENTURE(2022) oficjalnie. Hybrydowy napęd na cztery koła w standardzie
Toyota bZX4 pojawi się w salonach w połowie 2022 roku. Wkrótce po niej znajdą się w ofercie kolejne trzy elektryczne modele. Do 2025 roku łącznie ma ich być aż siedem.