Na europejską odmianę jedenastej generacji Hondy Civic musimy poczekać do przyszłorocznej jesieni, a już teraz japoński producent zapowiada jej sportową odmianę.
Nowy Civic Type R w pełnym kamuflażu został oficjalnie zaprezentowany światu. Z daleka rozpoznamy go po wielkim skrzydle na tylnej klapie, nowym zderzakom oraz trzem końcówkom wydechu.
> Nowa Honda Civic Type R (2023) z trzema końcówkami wydechu. Ostatni raz bez hybrydy
Będzie to ostatnia w historii generacja Type R, pod maską której znajdziemy czysty, benzynowy napęd. Kolejna z pewnością będzie musiała się zadowolić hybrydą, choć istnieje też szansa, że 12-sty Type R będzie elektrykiem.
Aktualnie Honda zamierza wybrać się na tor Nurburgring, aby tam testować i stosować kolejne poprawki w układzie napędowym, kierowniczym, zawieszenia i w aerodynamice.
> Oto Honda Civic Hatchback (2022). Ostatni model z manualem. W Polsce dopiero za rok
Z pewnością pod maską znajdziemy ponad 300 koni mechanicznych, które będą przekazywane na przednią oś za pomocą manualnej przekładni.