Nie ma mowy, żebyś nie kojarzył z polskich ulic popularnego „Okulara”. Mercedes Klasy E zyskał sobie ten przydomek ze względu na swoje okrągłe reflektory.
Z tym, że na naszym rynku zazwyczaj spotykane są egzemplarze z 4-cylindrowymi silnikami wysokoprężnymi. Są to praktycznie niezniszczalne i bardzo oszczędne limuzyny.
Można u nas oczywiście napotkać topowe warianty, ale z pewnością nie aż tak często jak u naszych zachodnich sąsiadów. Tam ich właściciele mogą skorzystać z potencjału V8 na autostradzie bez ograniczenia prędkości.
W najmocniejszej wersji, E63 AMG po liftingu, samochód napędzany był wolnossącym, 6.2 litrowym silnikiem V8 o mocy 514 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 630 niutonometrów.
Nowy Mercedes-AMG C 63 E Performance jest piekielnie szybki. Brakuje tylko jednego (wideo)
Na załączonym nagraniu wideo możesz zobaczyć jak taka limuzyna spisuje się na autostradzie. Brzmienie silnika przyprawia o ciarki na całym ciele, szczególnie po wjechaniu do tunelu.