Nietypowa prośba tajemniczego klienta Lambo. Brak limitu finansowego spełnił marzenie (wideo)

Ucichło już echo po szumnej premierze współczesnej interpretacji Lamborghini Countacha. Model LPI 800-4 wzbudza wśród fanów marki z Sant’Agata Bolognese mieszane uczucia.

Głównie ze względów stylistycznych. Zdarzają się osoby, które uważają, że Włosi mogliby zaprojektować go dużo lepiej. Pojawiło się nawet kilka projektów graficznych na ten temat.

Tak według niego miał wyglądać nowy Countach. Zamiast tylnych lamp wstawił wydech (wideo)

Historia Countacha rozpoczęła się od prototypu LP500, który powstał w 1971 roku. Został on niestety zniszczony podczas jednego z testów zderzeniowych.

Lamborghini Countach LP500
Lamborghini Countach LP500

Kilka lat temu, jeden z największych wielbicieli marki i kolekcjoner samochodów Lamborghini, poprosił o zbudowanie repliki tego egzemplarza.

Po 25 000 godzinach pracy, odtwarzaniu całej konstrukcji, wszystkich elementów nadwozia, konsultacjach i studiowaniu zdjęć i opisów, nareszcie udało się go zbudować. Teraz będzie cieszyło oko nowego właściciela obok wielu innych Lamborghini.

Samochód wyposażono w 12-cylindrową jednostkę napędową, nadwozie polakierowano żółtym lakierem Giallo Fly Speciale, a na felgach zagościły opony stworzone specjalnie dla tego samochodu.

We współpracy z marką Pirelli odtworzono oryginalny rozmiar i wzór ogumienia z prototypu. Na tylne felgi naciągnięto gumy w rozmiarze 265/60R14.

Lamborghini Countach LP500
Lamborghini Countach LP500

Lamborghini Countach LPI 800-4 oficjalnie. Tylko 112 szczęśliwców schowa go w garażu (wideo)

Łącznie Lamborghini zbudowało 1983 egzemplarze Countacha w wielu wersjach. Odbudowany prototyp LP500 będzie można obejrzeć już wkrótce podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este.