Ford czy Hyundai? Kto lepiej przenosi 280 KM na asfalt za pomocą przekładni DCT? (wideo)

Wprowadzenie liftingu dla Hyundaia i30 N dało jedną diametralną zmianę. To opcjonalna, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna DCT, która wnosi jazdę tym autem na nowy poziom.

Samochodem jeździ się jeszcze lepiej niż z ręczną skrzynią biegów, oraz oczywiście szybciej. Na załączonym nagraniu wideo możesz zobaczyć porównanie z jednym z bezpośrednich rywali.

Hyundai i30 N (2021): wreszcie z automatyczną skrzynią biegów (DCT)

Hyundai i30 N Performance DCT skrywa pod maską 2.0 litrową jednostkę 4-cylindrową, która generuje 280 koni mechanicznych oraz 392 niutonometry momentu obrotowego.

Taką samą mocą może się pochwalić Ford Focus ST, który stanął obok Koreańczyka na starcie. Mamy tam jednak pojemność 2.3 litra i nieco wyższym moment obrotowy. Wynosi on 420 niutonometrów.

Oto nowy Ford Focus (2022) po liftingu. Miękka hybryda, skrzynia 7-DCT, większy ekran (wideo)

Seria pojedynków ze startu zatrzymanego oraz z rolki pokazuje jak mocno, mimo podobnych parametrów, te auta się od siebie różnią. Można powiedzieć, że jeden z nich niemalże pożera opony.