Elektryczny Mustang nie wygra w zawodach na 1/4 mili. Zdecydował tak sam producent (wideo)

Zawody w wyścigach równoległych to bardzo popularna rozrywka wśród miłośników motoryzacji, szczególnie tych na terenie Stanów Zjednoczonych.

Modyfikują oni swoje samochody, które bardzo często są reprezentantami gatunku muscle car. Wśród nich pojawiają się również oczywiście Fordy Mustangi.

>Pierwszego Forda kupił za 100 funtów 84 lata temu. Teraz wsiadł do Mustanga Mach-E (wideo)

Zazwyczaj są to warianty z 8-cylindrowymi silnikami spalinowymi. Czy elektryczny SUV w postaci Mustanga Mach-E również będzie się nadawał do tego typu rozrywki?

Wersja GT Performance oferuje kierowcy 487 koni mechanicznych, 860 niutonometrów i przyspieszenie do 100 km/h w 3,5 sekundy. Wydaje się zatem, że bezszelestny kuzyn Mustanga ma potencjał.

Niestety, tak dobrze wygląda to tylko na papierze. Aby zapobiec przegrzewaniu się układu elektrycznego, pełna moc przekazywana jest na koła tylko przez około 5 sekund.

Skutkuje to tym, że czas przejazdu 402 metrów, czyli 1/4 mili, wynosi 12,3 sekundy. To taki sam wynik, jaki udało się uzyskać na przykład w najnowszym Volkswagenie Golfie R.

Ford Mustang Mach-E GT zaprezentowany w wersji Performance: SUV jest szybszy niż nowe Audi RS6

Posiada on jednak dużo słabszy, bo 320-konny silnik 2.0, który rozpędza hatchbacka do 100 km/h w 4,7 sekundy. Nadrabia zatem w dalszym etapie dystansu.