Audi R8 V10 Performance RWD Coupe i Spyder (2022) oficjalnie. Więcej mocy na tylnych kołach

Audi właśnie nas zaskoczyło i zaprezentowało kolejne dwa warianty modelu R8. Tym razem na tylną oś trafi jeszcze więcej mocy, ale bez dramatycznej poprawy osiągów.

Już od 21 października będzie można składać zamówienia na Audi R8 V10 Performance RWD w wersji Coupe oraz Spyder. Nie znamy jeszcze polskiego cennika. W Niemczech trzeba wydać odpowiednio: 149 000 lub 162 000 euro.

Audi R8 V10 Performance RWD Spyder
Audi R8 V10 Performance RWD Spyder

Sprzedano tylko 999 egzemplarzy takiego Audi R8 V10. Pozostałe nie brzmią tak dobrze (wideo)

Za napęd odpowiada ta sama, 5.2 litrowa jednostka V10, która teraz przekazuje na tylne koła o 30 koni mechanicznych więcej, czyli 570 KM. O 10 niutonometrów wzrósł moment obrotowy, wynosi on teraz 550 Nm.

Przyspieszenie do 100 km/h wynosi tyle samo co w wersji nie-Performance, poprawiła się natomiast prędkość maksymalna. Wariant Coupe przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy, Spyder o 0,1 sekundy gorzej. Autami rozpędzimy się do 329 km/h w Coupe i do 327 km/h w R8 bez dachu.

Audi R8 V10 Performance RWD Coupe
Audi R8 V10 Performance RWD Coupe

Mijając najnowsze R8 na ulicy rozpoznamy je po matowym czarnym grillu, owalnych końcówkach układu wydechowego i dokładkom zderzaków. We wnętrzu zagościło mnóstwo alcantary oraz kontrastowe przeszycia.

Wstawił do Audi RS3 wielkie turbo. Teraz jego hatchback jest szybszy niż R8 V10 Plus (wideo)

Po włączeniu trybu Sport układ kontroli trakcji, zawieszenie oraz układ kierowniczy zestrojone będą w taki sposób, że pozwolą na jazdę w kontrolowanym poślizgu. Oczywiście, radzimy z niego korzystać tylko w miejscach do tego przeznaczonych.