170 km/h na końcu pasa rozbiegowego. Tak to robi elektryczne Audi RS E-Tron GT (wideo)

Nieustannie rozwijająca się elektryfikacja dotyka coraz większą liczbę producentów samochodów. Niektórzy nie budują tylko miejskich spokojnych modeli, ale starają się wprowadzić silniki elektryczne do innych segmentów.

Audi na przykład stworzyło model E-Tron GT, który w najmocniejszej odmianie zyskał przywilej noszenia plakietki RS. To pierwszy sportowy elektryczny model z Ingolstadt.

Tak powstaje elektryczne Audi e-tron GT. Proces produkcji robi ogromne wrażenie (wideo)

A tak naprawdę to z Neckarsulm, bo tam jest produkowany, ale nie o tym dzisiaj będziemy mówić. Dzisiaj będziesz mógł zobaczyć jak jeździ się takim autem na niemieckiej autostradzie.

Oczywiście na fragmencie, na którym nie obowiązują żadne ograniczenia prędkości, co już wkrótce może nie być takie proste. Niemiecki rząd planuje bowiem wprowadzenie limitu na wszystkich drogach.

Dla przypomnienia, Audi RS E-Tron GT napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi, które przekazują na cztery koła moc 646 koni mechanicznych i 830 niutonometrów. Takie parametry zapewniają przyspieszenie do 100 km/h w 3,3 sekundy.