Włoch na sjeście, Brytyjczyk na herbatce. Walka SUVów zdominowana przez Niemców (wideo)

W dzisiejszych czasach stwierdzenie „posiadam samochód sportowy” nie jest bardzo precyzyjnym określeniem. Producenci wkładają coraz mocniejsze silniki do praktycznie wszystkich kategorii samochodów.

Jednymi z bardziej popularnych w ofercie są SUVy z potężnymi jednostkami napędowymi. Swoimi osiągami często zawstydzają prawdziwe sportowe coupe. Ekipa Carwow porównała cztery egzemplarze w standardowych dla siebie pojedynkach.

SUV od Bentleya czy coupe Rolls-Royce’a? W którym stracisz mniej czasu na trasie? (wideo)

Pierwszy na linii startu ustawił się Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Pod maską skrywa on 4.0 litrową jednostkę V8 biturbo, która generuje 510 koni mechanicznych i 700 niutonometrów momentu obrotowego.

Tuż obok możesz ujrzeć BMW X3 M Competition. Ono również oferuje 510 koni mechanicznych, ale to za sprawą 3.0 litrowej jednostki R6. Moment obrotowy wynosi 650 niutonometrów.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Następna w kolejce jest Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Zaskoczymy Cię, producent także zapewnia kierowcy 510 koni mechanicznych. Pod maską zamontowano 2.9 litrowy silnik V6, którego moment obrotowy wynosi 600 niutonometrów.

Ostatnim kandydatem na najszybszego SUVa jest Jaguar F-Pace. 5.0 litrowy silnik V8 z kompresorem wyróżnia się na tle konkurencji mocą aż 550 koni mechanicznych i momentem obrotowym wynoszącym 700 niutonometrów.

SUV z V6 czy kombi z V8? Którym samochodem szybciej dowieziesz dzieci do szkoły? (wideo)

Każdy z samochodów posiada napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię biegów. Niemieckie auta posiadają procedurę startu, co z pewnością pomoże im podczas przyspieszania.