Być może niewielu wie, ale w ofercie Porsche, wiele lat temu, widniał model 912. Była to budżetowa odmiana 911, która powstała w wyniku zaprzestania produkcji modelu 356.
Kiedy w 1965 roku sprzedawano tylko 911, które było znacznie droższe od 356, wyniki finansowe się pogorszyły. Postanowiono więc coś z tym zrobić. Porsche 912 było na to lekiem.
> Model S Plaid najszybszym elektrycznym autem na Ringu. Porsche nadciąga z odwetem (wideo)
Słabszy, 4-cylindrowy silnik i gorsze wyposażenie w standardzie sprawiły, że przez pewien okres Porsche 912 sprzedawało się lepiej niż 911. Łącznie wyprodukowano około 30 tysięcy egzemplarzy.
Dzisiaj możesz zobaczyć ten model we współczesnej odmianie. Petersen Museum, wspólnie z firmą Omaze i Zelectric, odświeżyły karoserię jednego z egzemplarzy, zastosowali mnóstwo nowoczesnych technologii i zmienili silnik.
W miejsce 4-cylindrowej jednostki zamontowano… napęd elektryczny z Tesli. Ma on 300 koni mechanicznych, a baterie o pojemności 32 kWh zapewniają zasięg na poziomie niecałych 200 kilometrów.
> Ma 1 z 1948 egzemplarzy Porsche 911 Speedster. Wyrzucił układ wydechowy na złom (wideo)
Właściciele auta zaprosili na jazdę próbną legendę w świecie Porsche, Magnusa Walkera. Kolekcjoner, posiadający w garażu mnóstwo wariantów 911, był tym autem bardzo pozytywnie zaskoczony.