Renault Megane E-Tech (2022) oficjalnie. Przez osiem lat nie martwisz się o stan baterii (wideo)

Targi w Monachium stały się miejscem, w którym Renault zaprezentował produkcyjną wersję elektrycznego kompaktowego crossovera. Zapowiadano go już rok temu konceptem o nazwie Megane eVision.

Renault Megane E-Tech to bardzo efektownie wyglądający samochód, zbudowany na platformie CMF-EV. Auto mierzy 412 centymetrów długości, a rozstaw osi to 270 centymetrów. Z zewnątrz jest więc nieco mniejszy niż benzynowe Megane, ale w środku znajdzie się trochę więcej miejsca dla pasażerów.

2022 Renault Megane E-Tech
2022 Renault Megane E-Tech

W drzwiach swojego Renault może hodować rybki. Tak się kończy jazda przez kałużę (wideo)

Pojemność bagażnika to 440 litrów. Dodatkowo pod podłogą znajdziesz 22-litry przestrzeni, w której łatwo zmieścisz kable do ładowania. W całej kabinie rozsiano schowki o łącznej pojemności 30 litrów.

Na pokładzie znajdziesz 12-calowy ekran inforozrywki oraz 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnego kokpitu. Kierowca, który zasiądzie na wykonanych z odzyskanych materiałów fotelach, będzie mógł korzystać między innymi z prawie w pełni autonomicznego systemu parkowania i 410-watowego zestawu głośników Harman Kardon.

2022 Renault Megane E-Tech
2022 Renault Megane E-Tech

O ogrzewanie kabiny zadba pompa ciepła, która odzyska utraconą przez baterię i napęd energię i przetworzy ją w ciepło. To dzięki chłodzeniu wspomnianych komponentów cieczą.

145-kilogramowy silnik elektryczny umieszczono na przedniej osi. Jest on o 10% lżejszy niż w modelu Zoe, i dostępny będzie w dwóch wariantach mocy. Słabszy będzie oferował 130 koni mechanicznych oraz 250 niutonometrów, natomiast mocniejszy aż 218 koni mechanicznych i 300 niutonometrów momentu obrotowego.

Ten drugi będzie w stanie rozpędzić Megane E-Tech do 100 km/h w 7,4 sekundy. Prędkość maksymalna wyniesie 160 km/h. To zdecydowanie wystarczająco do poruszania się po mieście.

2022 Renault Megane E-Tech
2022 Renault Megane E-Tech

Baterie ważą 435 kilogramów i mają zaledwie 11 centymetrów wysokości. Dostępne będą dwie pojemności: 40 kWh i 60 kWh. Pierwsza z nich ma zapewnić zasięg 299 kilometrów, druga aż 470 kilometrów. Oczywiście, według norm WLTP.

Korzystając z 7.4 kW wallboxa, w ciągu 8 godzin naładujesz auto na 399 kilometrów, natomiast jeśli znajdziesz 130 kW szybką ładowarkę, wtedy wystarczy na to zaledwie 30 minut. Baterie posiadają 8-letnią gwarancję. Jeśli w tym czasie ich sprawność spadnie poniżej 70%, Renault wymieni Ci je za darmo.

Oto Legende Automobiles Renault Turbo 3. Spalinowy silnik przekazuje 400 KM na tylną oś

Renault Megane E-Tech będzie można zamawiać od lutego 2022, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach miesiąc później. Bliżej tego terminu poznamy również polski cennik.