Producent głośników zaprojektował rewolucyjne zawieszenie, które okazało się porażką (wideo)

Z pewnością kojarzysz bardzo popularną, również na naszym rynku markę, produkującą systemy audio klasy premium. Mowa oczywiście o firmie Bose, której głośniki znajdziesz również w wielu samochodach, chociażby w Renault.

Jej założyciel, dr. Amar Bose, w 1980 roku wpadł na pomysł stworzenia rewolucyjnego adaptacyjnego zawieszenia, które mogłoby być montowane seryjnie w samochodach.

Stary Rolls-Royce to przy nim taczka. Praca zawieszenia w nowym robi wrażenie (wideo)

W 2004 roku zaprezentowali oni pierwszy prototypowy zestaw autorskiego elektromagnetycznego układu, który zamontowano na pokład Lexusa LS pierwszej generacji.

Na załączonym nagraniu możesz zobaczyć w jaki sposób wybierało ono nierówności oraz zapobiegało przechyłom nadwozia. Niestety, cały system okazał się być zbyt ciężki i drogi w produkcji, aby można go było powszechnie zastosować.

Najciekawszym fragmentem testu jest prezentacja bardzo efektownej funkcji. Samochód w pewnych warunkach był w stanie nawet przeskoczyć nad przeszkodą. Nie planowano jednak wprowadzenia tej opcji do seryjnej produkcji.

Chciał się popisać hydraulicznym zawieszeniem. Nie pokazali mu jak go (nie)używać (wideo)

Aktualnie na rynku istnieją auta z podobną technologią, ale jednak opartą na zawieszeniu pneumatycznym. Między innymi Mercedes-Benz stosuje w swoich flagowych modelach system Magic Body Control, współpracujący ze skanerem obserwującym nawierzchnię przed autem.