Pierwszy elektryczny samochód od AMG. Ma 761 KM, ale tylko jeśli spełnisz 2 warunki (wideo)

Historia zmienia się na naszych oczach. Na świecie pojawił się właśnie pierwszy w pełni elektryczny samochód Mercedesa oznaczony magicznymi literkami AMG.

Dopiero co fani niemieckich sportowych aut zostali zszokowani pierwszą hybrydą w postaci Mercedesa-AMG GT 63 S E Performance 4MATIC+ 4-Drzwiowego Coupe, a teraz otrzymujemy Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+, i nie jest to ostatnie słowo Niemców.

Co za potwór! Pierwszy PHEV AMG ma 843 KM i 1 400 Nm. Oto GT 63 S E Pefrormance (wideo)

Wspomniana usportowiona wersja elektrycznej limuzyny napędzana jest dwoma silnikami o łącznej mocy 761 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 1 020 niutonometrów. Takie parametry osiągane są jednak tylko w określonych warunkach.

2022 Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
2022 Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ wnętrze

Po pierwsze, klient podczas zamawiania auta musi się zdecydować na pakiet Dynamic Plus, nie znamy niestety jeszcze jego ceny. Następnie kierowca musi wybrać sportowy tryb jazdy i aktywować procedurę startu. W przeciwnym wypadku auto będzie oferowało 'tylko’ 658 koni mechanicznych i 950 niutonometrów.

Standardowo auto przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy. W mocniejszym wariancie czas ten skraca się do 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, natomiast po dokupieniu wyżej wymienionego pakietu, limit przesuwany jest na 250 km/h.

2022 Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
2022 Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ tył

Nie będzie to jednak w pełni bezszelestna jazda. Mercedes wie, że dźwięk silnika również wpływa na emocje z jazdy, więc zastosował głośniki wewnątrz i na zewnątrz auta, które będą imitowały rasowe brzmienie jednostki napędowej. Kierowca będzie miał do dyspozycji trzy tryby, czwarty zostaje dodany po zakupie pakietu Dynamic Plus.

Również nad bateriami popracował oddział AMG. Są one teraz bardziej odporne na przegrzewanie się. Mają pojemność 107,8 kWh i zapewniają zasięg między 526 a 580 kilometrów (WLTP).

W standardzie EQS 53 4MATIC+ wyposażony jest w 9-stopniową skrętną tylną oś, pneumatyczne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ i wydajniejsze hamulce. Opcjonalnie można pod felgami zamontować zestaw ceramiczny.

2022 Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
2022 Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ wnętrze

Szaleniec wyszedł na dach Mercedesa-AMG G63 i ostrzelał Audi RS7 w centrum miasta (wideo)

Sportowy wariant elektrycznego odpowiednika Mercedesa Klasy S powinien pojawić się w ofercie na początku przyszłego roku. Bliżej tej daty poznamy również cennik.