Forged carbon fibre, czyli tłumacząc na język polski, kute włókno węglowe, to materiał, który po raz pierwszy został chyba zaprezentowany w 2010 roku za sprawą premiery Lamborghini Sesto Elemento.
Nietypowy i nieregularny wzór prasowanych włókien pozwala na uzyskanie ciekawych elementów stylistycznych, które są zarówno lekkie i wytrzymałe, ale również interesujące pod względem wizualnym.
> Manhart MH5 GTR. Bazuje na M5 CS i ma aż 788 KM. Powstanie tylko w jednym egzemplarzu
Tym razem Manhart zastosował dużo tego typu materiału przy okazji premiery modelu MHX6 700 WB, bazującego na BMW X6 M Competition. Na zewnątrz znajdziesz aż 24 elementy z kutego włókna węglowego, ale to nie wszystko, bo łaciate komponenty pojawiły się również wewnątrz.
Pod maską X6 M Competition standardowo pracuje 4.4 litrowa jednostka V8 o mocy 625 koni mechanicznych i momencie obrotowym 750 niutonometrów. Dzięki kilku poprawkom, Manhartowi udało się uzyskać 730 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów.
> MANHART MH5 800. Jeśli uważasz, że Twoje BMW M5 F90 jest powolne i za mało luksusowe
Oprócz tego na pokładzie znalazł się układ wydechowy ze stali nierdzewnej z czterema końcówkami o średnicy 100 milimetrów, obniżone o 30 milimetrów zawieszenie oraz 22-calowe felgi.
Samochód zostanie pokazany już za kilka dni podczas targów motoryzacyjnych w Monachium. Stanie na stoisku Manharta tuż obok jedynego w swoim rodzaju modelu MH5 GTR, bazującego na BMW M5 CS.