Dopłacając 250 000 złotych kupisz jeszcze lepsze 911 GT3, ale nie wyjedziesz nim na ulicę (wideo)

Właściciele Porsche, którzy pragną zaznać jeszcze większych emocji niż podczas jazdy swoimi autami po drogach publicznych, mogą skorzystać z licznych eventów organizowanych na torach wyścigowych.

Będą mieli tam okazję, pod okiem profesjonalistów, udoskonalić swoją technikę jazdy i wykorzystać spory potencjał najszybszych modeli marki z Zuffenhausen.

Czy „stare” Porche 911 GT3 RS (991) warto wymienić na nowe 911 GT3 (992)? (wideo)

Są jednak osoby, dla których to za mało. Oni chcą brać udział w prawdziwych wyścigach i zasiąść za kierownicą torowej zabawki. Właśnie dla nich tworzone są auta takie jak Porsche 911 GT3 Cup.

Są one napędzane tym samym silnikiem co cywilne Porsche 911 GT3. Mamy więc tam wolnossącą jednostkę 4.0 o mocy 510 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 470 niutonometrów.

Główną różnicą jest zestrojenie zawieszenia, bardziej zaawansowana aerodynamika, oraz oczywiście redukcja masy. W tym przypadku jest to 175 kilogramów.

Za takie auto trzeba zapłacić około ćwierć miliona złotych więcej, niż za standardowe Porsche 911 GT3, którego ceny w Polsce zaczynają się od 865 000 złotych.

Porsche 911 GT3 (992) kręcące się na hamowni do 9 000 obrotów to idealny budzik (wideo)

Na załączonym nagraniu wideo możesz zobaczyć ile daje takie odchudzanie. Daniel Abt zestawił ze sobą dwa auta na prostej startowej i poddał je kilku testom.