Co za dzik. 40 sekund wystarczyło, żeby osiągnął maksa. Ferrari trochę nas oszukało (wideo)

Ferrari F8 Tributo to obecnie jeden z najpopularniejszych modeli w gamie włoskiego producenta. Nie ma co się dziwić, jego poprzednicy, czyli 488 GTB i 458 Italia również były bardzo chętnie kupowanymi autami.

Za stosunkowo niewielką cenę oferuje osiągi, których nie powstydziłby się dużo droższy supersamochód. Aktualnie, aby wyjechać z salonu F8 Tributo trzeba zapłacić około 1,5 miliona złotych. Oczywiście przed wybraniem jakichkolwiek opcji.

Novitec Ferrari F8 Spider. 802 KM, dużo karbonu i dźwięk V8 biturbo. Weekendowy ideał (wideo)

Za fotelami montowana jest 3.9 litrowa jednostka V8 z dwiema turbosprężarkami. Taki układ zapewnia aż 720 koni mechanicznych oraz 770 niutonometrów momentu obrotowego.

To wszystko przekazywane jest na tylną oś, za pomocą 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,9 sekundy.

Bardziej imponująca jest prędkość maksymalna, której osiągnięcie możesz zobaczyć na załączonym nagraniu wideo. Podpowiemy tylko, że licznik wyskalowano w milach na godzinę.

Novitec żegna Ferrari F8 Tributo w odpowiedni sposób. Powstanie tylko 15 sztuk N-Largo (wideo)

Udało się uzyskać 200 mph, czyli około 354 km/h. Co ciekawe, producent podaje, że Ferrari F8 Tributo jest w stanie osiągnąć 'tylko’ 340 km/h. Można więc mówić o sporym bonusie.