Już 14 sierpnia na aukcji RM Sotheby’s zlicytowany zostanie bardzo interesujący egzemplarz Lamborghini Miura. To auto, które uznawane jest za pierwszy supersamochód z centralnie umieszczonym silnikiem w historii, pokazano go po raz pierwszy w 1966 roku.
Przez cały okres produkcji, trwający od 1966 do 1973 roku, zbudowano łącznie 764 egzemplarze Miury, z czego 338 sztuki to wariant P400 S. Dokładnie taki, jaki trafi na aukcję. No prawie, bo w 1971 roku Lamborghini zbudowało 50 samochodów przejściowych, montując w modelu S kilka podzespołów z SV, takich jak na przykład większe gaźniki.
Co wyjątkowego jest w aucie, które będziesz mógł niedługo kupić? Zdecydowanie jest to brak powłoki lakierniczej. A przynajmniej brak jakiegokolwiek koloru, bo podejrzewamy, że nadwozie zabezpieczono chociaż lakierem bezbarwnym.
Lamborghini Miurę z numerem nadwozia 4761 sprowadzono do Kalifornii w 1971 roku. Był to prezent od rodziców dla 19-letniej studentki irańskiego pochodzenia. Po dwóch latach użytkowania doszło jednak do drobnego wypadku, który wymagał napraw blacharskich.
Niestety, żaden z lokalnych warsztatów nie był w stanie podołać nowoczesnym kształtom Miury. Samochód sprzedano jako uszkodzony. Nowy właściciel zamówił nawet oryginalne części z Włoch, ale nigdy nie podjął się naprawy. I w ten sposób, samochód stał zakurzony w warsztacie przez około 40 lat.
Lamborghini Miura P400 S chowa w sobie 3.9 litrowy silnik V12. Jego moc to 370 koni mechanicznych, w wariancie SV zwiększono ją do 385 koni mechanicznych. Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało niecałe 7 sekund, a prędkość maksymalna przekraczała 275 km/h.
Dopiero niedawno ktoś ponownie odkupił Miurę i postanowił ją naprawić. Po doprowadzeniu jej do stanu używalności zostanie ponownie wystawiona na sprzedaż. Oczekuje się, że cena jaką osiągnie będzie się wahała między 7 000 000 a 8 500 000 złotych.