Tak powstawał Volkswagen Golf II. Niemcy sprawdzali wszystko

W sierpniu 1983 roku, czyli dokładnie 38 lat temu, Volkswagen zaprezentował światu drugą generację modelu Golf. Produkcja samochodu odbywała się w Wolfsburgu przez kolejne 10 lat.

W porównaniu do pierwszej generacji, popularna „Dwójka” była większa i po raz pierwszy w Golfie można było posiadać napęd na cztery koła Syncro.

Auto powstawało na zautomatyzowanej linii produkcyjnej. Co 12 sekund powstawała karoseria kolejnego egzemplarza, dziennie wyjeżdżało ich z fabryki około 3 000.

Volkswagen Golf 2
Volkswagen Golf 2

Mnogość wersji i opcji wyposażenia

Klienci mogli wybierać spośród 20 kombinacji kolorystycznych wnętrza oraz kilkunastu kolorów lakieru. Do tego dostępnych było 8 wersji wyposażenia i ponad 20 wariantów napędowych.

Golfa oferowano z jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi. Najmocniejsze odmiany GTI i G60 cieszyły się sporym powodzeniem. Dzisiaj, za egzemplarze w świetnym stanie trzeba zapłacić krocie.

Volkswagen Golf 2 Country
Volkswagen Golf 2 Country

Jedną z ciekawszych wersji był wariant Country. Posiada on znacznie zwiększony prześwit, napęd na cztery koła, orurowanie i zapasówkę zamontowaną na klapie bagażnika. Niestety nie cieszył się zbyt dużym zainteresowaniem, gdyż sprzedano jedynie 7 735 egzemplarzy.

Jeszcze rzadziej spotykany jest Golf Rallye. Poszerzone nadwozie, napęd syncro i 160-konny silnik 1.8 G60 wyróżniały go z tłumu. Przez 3 lata produkcji zbudowano 5 000 sztuk.

Jedną z najdroższych obecnie wersji jest natomiast Golf GTI Limited. Dział VW Motorsport zbudował ręcznie tylko 70 samochodów, które dzisiaj osiągają ceny liczone w setkach tysięcy złotych.

Volkswagen Golf w liczbach

Ostatecznie, w 1992 roku Volkswagen podał informację, że w ciągu 10 lat zbudował około 6,3 miliona egzemplarzy Golfa drugiej generacji. W 2019 roku świętowano moment wyprodukowania 35 milionów sztuk tego modelu.

Volkswagen Golf eHybrid
Volkswagen Golf eHybrid

Aktualnie na rynku mamy ósme wcielenie Golfa, które wkrótce przejdzie facelifting. Cennik u polskich dilerów Volkswagena startuje od kwoty 124 590 złotych.

Na szczycie oferty znajduje się 320-konny Golf R. Napęd na cztery koła pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a za taką wersję musisz zapłacić co najmniej 228 590 złotych.

Co ciekawe, wkrótce część produkcji tego modelu przeniesiona zostanie do Polski. Volkswagen zdecydował, że Golf ma być wytwarzany w Poznaniu.