Rozpędził się do 250 km/h 29-letnim Baleronem. Skrzynia biegów nie pozwoliła na więcej (wideo)

Najwyższa prędkość, jaką można osiągnąć legalnie na polskich drogach to 140 km/h. Zmusza to więc niektórych do wyjazdu za naszą zachodnią granicę.

Niemieckie autostrady, na niektórych fragmentach nie posiadają żadnego ograniczenia prędkości. Można więc tam sprawdzić, czy producent nie oszukał nas w kwestii osiągów naszego auta.

Polak w starym Audi minął niemieckich celników przy 250 km/h. „Dobra, zwolnię do 220” (wideo)

Tym razem autor jednego z polskich kanałów na YouTube zabrał ze sobą prawie 30-letniego Mercedesa, króla postojów taksówek zwanego potocznie Baleronem. Nie jest to jednak zwykła Klasa E serii W124.

Widoczny na nagraniu samochód to Mercedes 500E z 1992 roku. Tworząc ten projekt Niemcy podjęli współpracę z Porsche, aby sprawić, żeby był jeszcze lepiej prowadzącym się rodzinnym sedanem.

5.0 litrowa V8 generuje 326 koni mechanicznych oraz 480 niutonometrów momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,1 sekundy, a 4-biegowa skrzynia automatyczna pozwala na osiągnięcie prędkości 250 km/h.

Polak wjechał Dacią z silnikiem 1.0 na niemiecką autostradę. Wycisnął z niej wszystko (wideo)

Na filmie widać, jak mimo upływu lat, samochód nadal bardzo chętnie się rozpędza. Niezależnie od szybkości, po wciśnięciu pedału gazu wskazówka prędkościomierza pnie się w górę bez zająknięcia.