Audi A8 roadsterem ze zmiennym rozstawem osi? Tak by mogło wyglądać

Oto przyszłość luksusowej motoryzacji. Audi skyshpere concept zapowiada to, jak już niedługo będą wyglądały flagowe modele marki z Ingolstadt. Do tej pory, luksusowy samochód kojarzył Ci się głównie z limuzyną. Audi zamierza to zmienić.

Podczas rozpoczynania projektu inspirowano się autem z końca lat 30 ubiegłego wieku. Horch 853 Roadster był najbardziej luksusowym autem marki w tamtym okresie. Było to 4-osobowe auto z niesamowicie luksusowym wnętrzem, długą maską i mocnym silnikiem.

Audi skysphere concept
Audi skysphere concept przód

Audi skysphere concept zapowiada język stylistyczny marki z Ingolstadt, który wkrótce znajdziemy na każdym z nowych modeli Audi. To moment, w którym zmieniane są stereotypy. Flagowym autem nie jest już limuzyna, a 2-osobowy speedster o dwóch obliczach.

W trybie jazdy GT w aucie znajdziesz jeden wielki ekran rozciągający się przez całą szerokość deski rozdzielczej, oraz dwa bardzo wygodne fotele. Samochód posiada tryb w pełni autonomiczny, więc nie są Ci potrzebne ani pedały, ani kierownica.

Audi skysphere concept
Audi skysphere concept wnętrze

Jeśli jednak masz ochotę samemu poprowadzić nowe Audi, wybierasz tryb Sport. W ciągu kilku sekund zmienia się rozstaw osi i samochód robi się o 250 milimetrów krótszy. Z podłogi wysuwają się pedały gazu i hamulca, ekran dzieli się na pół i spod niego wyskakuje kierownica.

Audi skysphere concept
Audi skysphere concept tył

W trybie Sport wielkość auta odpowiada oferowanemu obecnie Audi RS5, natomiast uruchamiając autonomię Audi skysphere concept przypomina rozmiarami Audi A8L.

Jeśli chodzi o napęd, będzie on oczywiście elektryczny, studyjny egzemplarz wyposażono w 632-konny silnik zasilający koła tylne, który pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 4 sekundy. Bateria ma pojemność 80 kWh co zapewni zasięg około 500 kilometrów według norm WLTP.