Nowe BMW M4 Competition jest dużo szybsze od poprzednika. Ma przewagę 22 sekund (wideo)

Co prawda nowa generacja BMW M3 oraz M4 zadebiutowała prawie rok temu, bo we wrześniu 2020, ale nadal wielu dziennikarzy motoryzacyjnych przeprowadza swoje pierwsze testy.

Koledzy z redakcji magazynu Sport Auto zabrali jeden z egzemplarzy na legendarny niemiecki tor Nurburgring, aby sprawdzić jak się tam spisuje.

Kupując BMW M4 CSL będziesz musiał ogarnąć 540 KM trafiających na tylną oś (wideo)

Do dyspozycji mieli BMW M4 Competition G82 w wersji Coupe z automatyczną skrzynią biegów i napędem na tylne koła. Opony z jakich korzystali to Michelin Pilot Sport Cup 2.

510-konny silnik 3.0 w połączeniu ze sprawnym kierowcą poskutkował czasem okrążenia wynoszącym 7 minut i 30 sekund. To aż o 22 sekundy lepszy wynik niż w przypadku BMW M4 Competition poprzedniej generacji F82.

Dla porównania warto dodać, że niedawno Audi pochwaliło się rekordowym czasem przejazdu dla samochodu kompaktowego. Za pomocą nowego Audi RS3 Limousine udało im się osiągnąć wynik 7 minut o 40 sekund.

Audi RS3 jest szybsze od AMG A 45 S o ponad 8 sekund. Mamy nowy rekord Nurburgring (wideo)

Tak niewielka strata, na 20-kilometrowym bardzo wymagającym torze, w aucie które jest o 110 koni mechanicznych słabsze to rewelacyjny wynik.