Już od jakiegoś czasu w sieci było głośno od plotek na temat tego modelu. Nawet pokazywaliśmy Ci już grafiki komputerowe zapowiadające uterenowioną Klasę C.
I tak oto możemy Ci dzisiaj zaprezentować oficjalnie nowego Mercedesa Klasy C w wersji All-Terrain. Trzeba przyznać, że renderingi, które publikowaliśmy, nie różnią się mocno od rzeczywistego auta.
> Mercedes odskakuje BMW i goni Audi. Takiego modelu jeszcze nie mieli w swojej ofercie (wideo)
Wariant All-Terrain jest o 4 milimetry dłuższy oraz o 21 milimetrów szerszy od standardowej Klasy C kombi. To za sprawą nowych dokładek zderzaków, oraz plastikowych nakładek zabezpieczających na nadkolach.

Mamy tu również o 40 milimetrów większy prześwit, co pozwoli na wjechanie w lekki teren i zapewni dodatkowy komfort, chociażby przy wsiadaniu.
Wewnątrz główną zmianą są dwa nowe tryby jazdy Offroad oraz Offroad+. Kierowca może skorzystać z asystenta jazdy po wzniesieniu oraz asystenta parkowania z przyczepą.

Standardowo Klasa C All-Terrain wyposażona jest w napęd na cztery koła 4MATIC, który jest w stanie przekazać do 45 procent mocy na przednią oś, oraz do 55 procent na tył.
Producent nie sprecyzował konkretnych wersji napędowych, ale najprawdopodobniej będą to: benzyna C300 o mocy 258 koni mechanicznych, oraz diesel C300d o mocy 265 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 550 niutonometrów.

> Mercedes-Benz poszerza gamę silnikową Klasy C. Wariant 220d 4MATIC będzie hitem sprzedaży
Oba silniki mają pojemność 2.0 litrów oraz korzystają z układu miękkiej hybrydy 48V. Daje ona chwilowy wzrost mocy wynoszący 20 koni mechanicznych. Ceny oraz data wprowadzenia Klasy C All Terrain na rynek zostaną ogłoszone wkrótce.