Honda HR-V e:HEV (2022) w tylko jednej opcji napędowej. Volkswagen w porę pokazał rywala

Na początku 2022 roku do polskich salonów trafi nowa generacja Hondy HR-V. Będzie ona dostępna tylko i wyłącznie z napędem hybrydowym e:HEV.

Jedynym wariantem, na który będą mogli zdecydować się klienci będzie 1.5 litrowa jednostka DOHC i-VTEC, która wspólnie z dwoma silnikami elektrycznymi zapewni kierowcy 131 koni mechanicznych oraz 253 niutonometry momentu obrotowego.

2022 Honda HR-V
2022 Honda HR-V tył

Oto i nowa Honda HR-V e:HEV (2021): crossover tylko jako hybryda, ale nie wiadomo jaka

Średnie spalanie, jakie deklaruje producent, ma wynieść 5,4 litra na każde przejechane 100 kilometrów. Nowego HR-V z pewnością nie można nazwać demonem prędkości, przyspieszenie do 100 km/h zajmie mu 10,3 sekundy. Honda chwali się, że jest to jednak najlepszy w klasie stosunek oszczędności do osiągów.

Od przyszłego roku wszystkie podstawowe modele Hondy mają zostać zelektryfikowane. Zostanie to wykonane za pomocą technologii opartej na 20-letnim doświadczeniu, oraz wiedzy poznanej podczas udziału w wyścigach Formuły 1.

Nie znamy niestety jeszcze polskiego cennika, ale w Wielkiej Brytanii Honda HR-V kosztuje co najmniej 26 960 funtów, czyli prawie 144 000 złotych. Najbogatsza wersja Advance Style to już wydatek 169 000 złotych.

2022 Honda HR-V
2022 Honda HR-V profil

Volkswagen Taigo (2022) oficjalnie. Amerykański kuzyn T-Crossa przyjechał na stałe do Polski

Ciekawi jesteśmy jak będą się prezentowały ceny chyba jedynego konkurenta na rynku, Volkswagena Taigo. Mały crossover z nadwoziem w stylu coupe, który niedawno zadebiutował, powinien być nieco tańszy, ale to ze względu na brak dostępnych układów hybrydowych.