Niedługo naszym oczom ukaże się zupełnie nowe Porsche 911 GT3 RS generacji 992. Potężne skrzydło z systemem DRS oraz najprawdopodobniej 530 koni mechanicznych będą kluczowymi zaletami długo wyczekiwanego auta.
Czy posiadanie takiej odmiany 911, ale poprzedniej generacji, to powód do myślenia o konieczności zmiany na nowe? Jak wypada ono z nowym 911 w nieco mniej hardkorowej wersji GT3?
> Tak wygląda nowe Porsche 911 GT3 RS 992 (2022) z bliska. 530 KM i aktywny spojler (wideo)
Nowe GT3 napędzane jest 4.0 litrowym bokserem o sześciu cylindrach. Produkuje on 510 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów momentu obrotowego.
Pod tylną klapą poprzedniej generacji GT3 RS znajdziesz taki sam silnik, ale o nieco niższej mocy. Tam kierowca ma do dyspozycji 500 koni mechanicznych oraz 460 niutonometrów.
> Porsche 911 GT3 (992) kręcące się na hamowni do 9 000 obrotów to idealny budzik (wideo)
Bardzo podobna masa, wynosząca około 1 500 kilogramów zapowiada bardzo ciekawy i wyrównany pojedynek obu aut. Każde z nich wyposażone jest w powtarzalną procedurę startu, która zapewnia jak najlepsze przyspieszenie od zera.