Aston Martin DBX będzie hybrydą o mocy ponad 400 KM. Układ napędowy z Mercedesa (wideo)

Aston Martin DBX już wkrótce będzie oferowany jako model hybrydowy. Inżynierowie marki testują taki wariant na torze Nurburgring Nordschleife. Niestety naszym szpiegom motoryzacyjnym nie udało się uwiecznić samochodu na zdjęciach.

Brytyjski SUV na ten moment dostępny jest wyłącznie z jedną jednostką napędową w postaci 4-litrowego silnika V8, który opracował Mercedes-AMG. Silnik generuje 550 koni mechanicznych oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Liczby te wystarczają, żeby osiągnąć pierwszą setkę w 4,5 sekundy oraz rozpędzić się do prędkości maksymalnej 291 km/h.

> Aston Martin DBX vs. Lamborghini Urus: oba SUV-y ważą prawie tyle samo i ruszają bez procedury startu

Jaki układ hybrydowy trafi do DBX? Chodzą słuchy, że będzie to napęd z Mercedesa-AMG GLE 53. W niemieckim SUV-ie układ ten generuje 435 koni mechanicznych oraz 521 Nm maksymalnego momentu obrotowego (z funkcją EQ Boost dodatkowe 21 KM i 250 Nm). Podobnych wartości należy spodziewać się w hybrydowym DBX.

Aston Martin DBX
Aston Martin DBX – czerwony, tył

Poza tym DBX Hybrid nie będzie miał różnic konstrukcyjnych w porównaniu z modelem z tradycyjnym silnikiem.

> Który SUV z grupy Volkswagena jest najszybszy? Niezwykle zacięta i równa rywalizacja (drag race)

Aston Martin ma bardzo ambitne plany związane z modelem DBX. Oprócz słabszej hybrydy, w ciągu najbliższych miesięcy ma zadebiutować wariant umożliwiający rywalizację z najszybszymi SUV-ami świata, w tym z Lamborghini Urus. Co więcej, w 2023 roku spodziewana jest premiera DBX plug-in hybrid (możliwość ładowania z gniazdka elektrycznego).