W tym Mercedesie S 680 Guard nic Ci nie grozi. Ma szyby o grubości 10 cm i zbiorniki z tlenem

Mercedes-Benz od wielu lat produkuje nie tylko najwyższej klasy samochody cywilne, ale również takie, którymi poruszają się najważniejsze osoby na świecie. Ich ranga wymaga bezpieczeństwa na najwyższym poziomie.

Specjalny oddział Mercedesa pracuje nad modelami z serii Guard, które oferują ochronę przed większością możliwych zagrożeń. Tym razem stworzono auto na bazie nowej Klasy S.

Boisz się Mercedesa EQS? Możesz kupić Klasę S 580 e. Hybryda Plug In ma palić 1.1 l na 100 km

Mercedes-Benz S680 Guard napędzany jest 12-cylindrowym silnikiem o pojemności 6.0 litrów. 612 koni mechanicznych i 830 niutonometrów momentu obrotowego pozwalają na momentalną ucieczkę z miejsca zagrożenia. Prędkość maksymalną ograniczono do 190 km/h.

2022 Mercedes-Benz S 680 Guard
2022 Mercedes-Benz S 680 Guard

Limuzyna oferuje ochronę na poziomie certyfikatu VPAM VR10. To najwyższa możliwa opcja w przypadku samochodu cywilnego. Pasażerowie mogą się czuć bezpiecznie nawet podczas ostrzału z broni maszynowej oraz niektórych wybuchów. Przestrzelenie opon nie przeszkodzi w ucieczce, ponieważ zastosowano specjalne opony.

Aby uzmysłowić Ci poziom bezpieczeństwa, wystarczy wspomnieć, że szyby mają grubość aż 10 centymetrów a w środku zamontowano zbiorniki z tlenem na wypadek ataku chemicznego. Wszystkie zabezpieczenia oczywiście swoje ważą. Mercedes-Benz S680 Guard wymaga kategorii C, ponieważ jego masa to aż 4 200 kilogramów.

2022 Mercedes-Benz S 680 Guard
2022 Mercedes-Benz S 680 Guard

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S 580 (2021): wymasuje łydki, ogrzeje ramiona i celuje w Rolls Royce’a

Ceny opancerzonej Klasy S zaczynają się od około 2 500 000 złotych. W zamian otrzymujemy wersję z długim rozstawem osi i możemy wybrać czy chcemy mieć 4 czy 5 miejsc siedzących. Mercedes zapowiedział jednocześnie, że nie planuje stworzenia opancerzonej odmiany Pullman.