Poprzednia generacja Porsche 911 Turbo S, gdy tylko została zaprezentowana światu, robiła piorunujące wrażenie swoimi osiągami.
Model po liftingu, oznaczony literkami 991.2 rozwijał moc 580 koni mechanicznych i moment obrotowy równy 700 niutonometrom (chwilowo 750 w trybie boost). Auto było w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 2,9 sekundy.
> Jak dużej przewagi potrzebuje Audi RS3, aby równać się z Porsche 911 Turbo S 992? (wideo)
Przy nowej generacji 992, może się to wydawać słabym wynikiem. Ta, dzięki 650-konnemu silnikowi potrafi osiągnąć setkę w 2,6 sekundy. Ale, od czego ma się tuning?
Chłopaki z ES Motor wzięli się za podkręcanie 3.8 litrowej jednostki 6-cylindrowej modelu 991.2. Na załączonym materiale wideo możesz śledzić ich poczynania i próby na hamowni.
> Polskie Porsche 911 Turbo S ma 800 KM i przyspiesza do 300 km/h w 19,9 sekundy (wideo)
Ostatecznie, po zastosowaniu doładowania na poziomie 1,75 bara udało się uzyskać moc ponad 1 300 koni mechanicznych i 1 300 niutonometrów momentu obrotowego. Przy okazji auto wypluwa z układu wydechowego potężne płomienie.