Tak nowy Mercedes reaguje na niepoważnych ludzi na hulajnogach elektrycznych (wideo)

Nowe samochody posiadają coraz więcej systemów bezpieczeństwa. Coraz więcej komputerów czuwa i kontroluje to co się dzieje dookoła pojazdu. Jest to nasza druga, a czasem nawet i trzecia para oczu.

Zazwyczaj pionierem w tego typu rozwiązaniach był Mercedes-Benz i podobnie jest w tym przypadku. Widziałeś już technologię Digital Light zastosowaną w nowej Klasie S W223 oraz nowej Klasie C W206.

Tak pracują lampy Digital Light w Mercedesach. Tylko dwa nowe modele tak potrafią (wideo)

Musisz przyznać, że robi ona piorunujące wrażenie, ale z pewnością jeszcze tylko przez najbliższe miesiące. Wkrótce kolejni producenci również wprowadzą to do siebie i stanie się to standardem.

Na załączonym materiale wideo możesz przyjrzeć się jak działają kolejne systemy bezpieczeństwa w Mercedesie Klasy C. Jednym z nich jest asystent monitorujący nagłe pojawienie się pojazdu przed naszym samochodem.

Mercedes Klasy C (W206), wnętrze (wersja najbogatsza)
Mercedes Klasy C (W206), wnętrze (wersja najbogatsza)

Do tej pory kamery skierowane przed maskę samochodu mogły mieć problemy z rozpoznaniem mniejszych pojazdów takich jak skutery czy hulajnogi elektryczne.

Tak wygląda nowy Mercedes-AMG C 63. Pod maską hybrydowe 550 KM i brak 8 cylindrów

Mogło to powodować niebezpieczne sytuacje, w których system nie działał prawidłowo i nie hamował w sytuacjach awaryjnych. Tym razem Mercedes odrobił lekcję i usprawnił działanie radarów w tej kwestii.