Polak atakuje niemiecką autostradę w 18-letnim Subaru WRX. Zobacz, do ilu się rozpędził (wideo)

Z pewnością jednym z najpopularniejszych samochodów, które licznie brały udział w rajdach, jest Subaru Impreza. Kto z nas nie marzył w dzieciństwie o niebieskim modelu WRX STi na złotych felgach?

Topowy model, z najpopularniejszej chyba generacji GD z początku lat 2000, skrywał pod maską 2.0 litrową jednostkę bokser o mocy 265 koni mechanicznych. Napęd na cztery koła pozwalał na przyspieszenie do 100 km/h w 5,5 sekundy.

Polak wybrał się Wartburgiem do Niemiec. Na autostradzie próbował zamknąć licznik (wideo)

Obecnie jednym z bardziej dostępnych wariantów jest WRX. Tam również stosowano silnik o pojemności 2.0, ale o nieco niższej mocy. 225 koni mechanicznych wystarczało aby rozpędzić się do 100 km/h w 5,9 sekundy.

Niewielu obchodziła prędkość maksymalna tych samochodów, ponieważ najwięcej frajdy sprawiały one na krętych, szutrowych drogach, gdzie liczy się głównie praca zawieszenia i prowadzenie.

Polak wjechał Dacią z silnikiem 1.0 na niemiecką autostradę. Wycisnął z niej wszystko (wideo)

Producent deklarował, że Impreza WRX jest w stanie osiągnąć prędkość 232 km/h. Na załączonym materiale wideo możesz zobaczyć próbę autostradową, w której kierowca próbuje to zweryfikować jadąc egzemplarzem z 2003 roku.