Jesteśmy właśnie świadkami debiutu szóstej wersji Opla Astry. Mimo, że nie jest to szósta litera alfabetu, oznaczono ją literką L. Ma to oczywiście związek z tym, że pierwsze pięć generacji tego modelu nosiło jeszcze nazwę Kadett.
Nowy Opel Astra zbudowany został na płycie podłogowej EMP2 stworzonej przez koncern Stellantis. Znamy ją między innymi z nowego Peugeota 308 czy Citroena C4.
> Nowy Opel Astra L (2022) na oficjalnych fotkach. Kilka elementów wnętrza doskonale znasz
Auto nieco urosło, ma teraz o 4 milimetry większą długość (4 374 mm) i aż o 51 milimetrów większą szerokość (1 860 mm) względem poprzednika. O 13 milimetrów zwiększono rozstaw osi (2 675 mm) aby wewnątrz było jeszcze więcej miejsca.
Na zewnątrz mamy do czynienia z zupełną nowością. Front zdominował pas przedni Opel Visor z matrycowymi reflektorami LED. Tuż za tylnymi drzwiami znajdziesz stylistyczne nawiązanie do Kadetta czwartej i piątej generacji, czyli coś co ma przypominać charakterystyczną żaluzję.
Czarny dach spada dyskretnie razem z tylną szybą na klapę bagażnika, na której centralnie umieszczono oznaczenie modelu. Otwierając ją otrzymasz dostęp do 422-litrowej przestrzeni bagażowej, co jest wynikiem o 52 litry lepszym niż u poprzedniczki.
W środku najbardziej uwagę przyciągają dwa 10-calowe ekrany systemu inforozrywki oraz wirtualnego kokpitu. Mamy tu też zupełnie nową kierownicę i brak wielkiej dźwigni zmiany biegów, wybierak ukryto dyskretnie w tunelu środkowym. Opel chwali się również bardzo wygodnymi fotelami oraz opcjonalnym zestawem kamer 360, a także wyświetlaczem przeziernym Head-Up Display.
Jeśli chodzi o wersje napędowe, oferta zaczyna się od 3-cylindrowych jednostek benzynowych o pojemności 1.2 litra i mocy 110 i 130 koni mechanicznych. Standardowo są one połączone z 6-biegową skrzynią manualną, ale klient może sobie zażyczyć 8-stopniową przekładnię automatyczną.
Dla fanów silników wysokoprężnych Opel przygotował 1.5 litrową jednostkę o mocy 130 koni mechanicznych. Prawdziwą nowością są jednak napędy hybrydowe. Te bazują na 1.6 litrowym silniku benzynowym o mocy 150 i 180 koni mechanicznych.
Obie łączone są ze 110-konnym silnikiem elektrycznym co daje systemową moc odpowiednio 180 i 225 koni mechanicznych. Baterie o pojemności 12,4 kWh pozwalają na bezemisyjne przejechanie około 50 kilometrów.
> Wiemy jak wygląda nowy Opel Astra L (2022). Po raz pierwszy w historii z napędem hybrydowym
Nie znamy jeszcze cennika ani daty wprowadzenia Opla Astry L do polskiej sprzedaży, ale te informacje powinniśmy poznać już wkrótce.