Nowy elektryczny model Audi e-tron w walce z najpotężniejszym dieslem pod maską Q7 (wideo)

Pamiętasz, że ponad 10 lat temu Audi produkowało pierwszą generację modelu Q7 z aż 12-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym? Flagowy SUV w tamtych czasach był piekielnie szybki.

Pod jego maską montowano jednostkę V12 TDI o pojemności 5.9 litra, która generowała moc 500 koni mechanicznych i aż 1 000 niutonometrów momentu obrotowego, który dostępny był już od 1 750 obrotów na minutę.

Czy kilkaset kilogramów przewagi da Hondzie szansę z BMW w dieslu i Audi e-tron? (wideo)

Ważące ponad 2 600 kilogramów auto było w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Chłopaki z CarWow przypomnieli sobie o tym Audi Q7 i postanowili zestawić go z najnowszym Audi e-tron 55 Quattro. Jego dwa silniki elektryczne produkują łącznie 408 koni mechanicznych 664 niutonometry momentu obrotowego.

Katalogowo samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy w trybie Boost. Co ciekawe, e-tron waży o około 150 kilogramów mniej niż starsze Q7 V12 TDI.

Czy Audi RS e-tron GT jest szybsze od Porsche Taycana Turbo S i Tesli Model S? (wideo)

Jak oba samochody poradzą sobie w pojedynkach na lotnisku? Wbrew pozorom wyścigi okazały się bardzo interesujące.