Nowe Audi RS3 (2022) oficjalnie. Nie uwierzysz, jak Cię przywita. Znajomi będą w szoku (wideo)

Oto nareszcie nadszedł moment, w którym nastała oficjalna premiera zupełnie nowego Audi RS3. Oczywiście od razu w obu dostępnych odmianach, czyli Sportback i Limousine.

Wygląd nowej generacji RS3 nie jest dla nas totalnym zaskoczeniem. Producent już jakiś czas temu pokazywał nam zdjęcia egzemplarzy w delikatnym kamuflażu, a jeśli mocno śledzisz zagraniczne portale motoryzacyjne, to być może trafiłeś już na oficjalne fotografie, które wyciekły do sieci.

2022 Audi RS3 Sportback
2022 Audi RS3 Sportback przód

Audi RS3 Sportback (2022) na nowych zdjęciach. Ma 400 KM i robi 3,8 s do 100 km/h (wideo)

Najważniejszą informacją dotyczącą RS3 z pewnością jest fakt, że pod maskę ponownie trafia genialna, turbodoładowana 2.5 litrowa jednostka benzynowa o rzędowo ustawionych 5 cylindrach. Tym razem kierowca ma do dyspozycji 400 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów momentu obrotowego.

Standardowo mamy do czynienia z napędem na obie osie Quattro i 7-stopniową przekładnią S-Tronic, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,8 sekundy. Nowością jest tryb jazdy RS Torque Rear, który coraz częściej pojawia się w tego typu samochodach. Mowa oczywiście o możliwości odłączenia napędu na przód i sprawienia, że Twoje RS3 będzie chętnie zamiatało tyłem.

2022 Audi RS3 Limousine
2022 Audi RS3 Limousine przód

Kierowca może również zdecydować się na uruchomienie trybu RS Performance. Optymalizuje on działanie systemów dla jak najszybszego pokonywania zakrętów na torze wyścigowym. Nowy tylny dyferencjał pozwala na przekazanie nawet 100% mocy na tylko jedno z kół, a adaptacyjne amortyzatory to element wyposażenia opcjonalnego, nad którym warto się zastanowić podczas konfiguracji.

Wewnątrz znajdziesz 10,1-calowy ekran systemu inforozrywki. Do tego sporo kolorowych akcentów, takich jak między innymi przeszycia foteli czy wstawki na desce rozdzielczej. Niestety, to co niezbyt przypadło nam do gustu, to wybierak skrzyni biegów. Coraz częściej, szczególnie w grupie VAG stosuje się rozwiązanie w takim stylu.

2022 Audi RS3 Sportback
2022 Audi RS3 Sportback tył

Audi jak zwykle musiało się wyróżnić jakąś nowością jeśli chodzi o reflektory. Zamawiając opcjonalne lampy Matrix LED, każde odblokowanie auta będzie się wiązało z efektowną grą świateł. Na niewielkim prostokącie pod przednimi reflektorami wyświetlony zostanie napis RS3. Działanie tego systemu możesz zobaczyć na załączonym nagraniu wideo.

2022 Audi RS3 Sportback
2022 Audi RS3 Sportback Matrix LED

Decydując się na zakup pakietu RS Dynamic ogranicznik prędkości maksymalnej przesuwany jest z 250 do 290 km/h. Nowością w najmniejszym modelu z gamy RS jest opcjonalnie dostępny ceramiczny układ hamulcowy. Można go zamontować tylko na przedniej osi. Zaoszczędzisz na tym 10 kilogramów. Decydując się na ceramikę będziesz mógł się wyróżnić wybierając jeden z kilku dostępnych kolorów zacisków.

2022 Audi RS3 Limousine
2022 Audi RS3 Limousine wnętrze

Pierwsza oficjalna zapowiedź nowego Audi RS3 (2022). Będzie nawet 420 koni mechanicznych?

Nowe Audi RS3 można zamawiać u dealerów już teraz, a pierwsze egzemplarze pojawią się u klientów jesienią tego roku. Polskiego cennika jeszcze nie znamy, w Niemczech za wersję Sportback przyjdzie Ci zapłacić równe 60 000 euro, natomiast dopłata do odmiany Limousine to 2 000 euro. Mowa oczywiście o egzemplarzach z podstawowym wyposażeniem.