Nie uwierzysz co trzeba zrobić, aby poprawnie zmierzyć moc w 1 z 333 Audi R8 V10 GT (wideo)

Być może nie słyszałeś nigdy o limitowanej edycji pierwszej generacji Audi R8 z 5.2 litrowym silnikiem V10. Producent z Ingolstadt postanowił sprzedać 666 egzemplarzy specjalnego modelu GT.

Auto wyróżniało się niższą od standardowego R8 masą pojazdu, większą mocą silnika oraz kilkoma zmianami stylistycznymi. W ich skład wchodzi między innymi karbonowy spojler, lotki na przednim zderzaku oraz przeprojektowane tylne lampy.

Na świecie będzie tylko 125 takich Audi RSQ8-R ABT. Już dwa powstały w Polsce (wideo)

Liczbę 666 egzemplarzy podzielono na pół i zdecydowano się sprzedać 333 sztuki Coupe oraz 333 Spydery. Odmiana z dachem charakteryzowała się niższą o 100 kilogramów masą, Spyder z kolei był lżejszy o 85 kilogramów.

Na polskiej ziemi pojawił się co najmniej jeden z egzemplarzy bez dachu, jego numer seryjny to 290/333 i niedawno trafił do firmy Pachura Moto Center w celu poprawy osiągów silnika.

W Polsce spotkasz tylko jedno takie Audi RS5. Nasi rodacy sprawili, że jest wyjątkowe (wideo)

Seryjne 5.2 litrowe V10 oferowało kierowcy 560 koni mechanicznych oraz 540 niutonometrów. Tunerowi udało się uzyskać aż 604 konie mechaniczne oraz 563 niutonometry. Co ciekawe, aby bezpiecznie wykonać pomiar na hamowni, należało odpiąć przedni napęd poprzez odkręcenie wału.