Powoli pierwsi dziennikarze mają szansę sprawdzić na własnej skórze jak działa nowy flagowy model Mercedesa-EQ. Elektryczna Klasa S w postaci EQS trafiła w ręce mistrza świata Formuły 1.
Pozwól, że Nico Rosberg zabierze Cię na pierwszą bezszelestną przejażdżkę po okolicy Monako. Zaprezentuje Ci on między innymi przyspieszenie do 100 km/h.
> Oto Mercedes EQS (2022). To ma być bat na Taycana i e-trona GT, przejedzie prawie 800 km
Dzięki silnikom elektrycznym, których łączna moc wynosi 524 konie mechaniczne, elektryczna limuzyna jest w stanie osiągnąć tę prędkość w nieco ponad 4 sekundy.

Nico zachwycony był między innymi najniższym w historii współczynnikiem oporu powietrza, wynoszącym 0,20. Na nagraniu wyjaśnia kilka aspektów stylistycznych, które przyczyniły się do tak niesamowitego wyniku.
Efektowna deska rozdzielcza z trzema ekranami także zrobiła wrażenie na byłym kierowcy F1. Szczególnie spodobało mu się inteligentne planowanie trasy z uwzględnieniem postojów na ładowanie.
> Zapłacisz 2 200 zł rocznie, żeby Twój Mercedes lepiej skręcał. Funkcję odblokują przez internet
W pewnym momencie przez przypadek Rosberg wjechał do tunelu, który okazał się zamknięty. W zawróceniu w tak wąskim miejscu pomogła tylna skrętna oś, która potrafi wychylić koła nawet o 10 stopni.