Marc Phillip Gemballa Marsien to terenowy supersamochód za 4 miliony złotych. Ma 830 KM

Mark Phillip Gemballa, czyli syn tragicznie zmarłego właściciela tuningowej marki zaprezentował w końcu finalną wersję swojego projektu. To supersamochód o niezłych właściwościach terenowych.

Auto bazuje na nowym Porsche 911 Turbo S 992 i stylistycznie nawiązuje do modelu 959, w wersji przygotowanej na Rajd Dakar. Samochód nazwano Marsien, czyli po prostu Marsjaninem.

Gemballa zaprezentuje auto wzorowane Rajdem Dakar. Uterenowiona 911 ma 750 KM (wideo)

Za napęd odpowiada przygotowana przez RUFa jednostka benzynowa z dwiema turbosprężarkami. Generuje ona 750 koni mechanicznych i 930 niutonometrów momentu obrotowego, ale wystarczy zmienić turbiny i oprogramowanie aby podnieść moc do 830 koni mechanicznych.

Marc Phillip Gemballa Marsien
Marc Phillip Gemballa Marsien przód

Gemballa współpracował przy tym projekcie z najlepszymi. Za układ wydechowy odpowiedzialna jest firma Akrapovic, a zawieszenie przygotowała marka KW Automotive. Marsjanin posiada regulowany prześwit w zakresie od 12 do 25 centymetrów.

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Przełączając auto w tryb jazdy terenowej rozpędzisz się maksymalnie do 210 km/h.

Tuner zamierza sprzedać 40 egzemplarzy Marsjanina, ponad 20 sztuk zostało już zamówionych. Koszt to 495 000 euro, czyli około 2,25 miliona złotych. Jest to kwota netto i nie zawiera ona jakichkolwiek opcji personalizacji projektu.

Marc Phillip Gemballa Marsien
Marc Phillip Gemballa Marsien wnętrze

Nowe Porsche Taycan Turbo S od Avante Design jest idealne do wspinaczki. Zabierz go w góry

W cenę nie jest też wliczony seryjny egzemplarz Porsche 911 Turbo S 992, którego również trzeba dostarczyć do Gemballi. Aktualnie, według polskiego cennika, za auto trzeba zapłacić co najmniej 1 095 000 złotych. Przekroczenie bariery 4 milionów złotych za jeden z 40 egzemplarzy nie będzie zatem najmniejszym problemem.