Bugatti Centodieci spotkał na torze najrzadsze EB 110. Dziesiątki milionów zł na jednym zdjęciu

Bugatti Centodieci to limitowany do zaledwie 10 egzemplarzy model francuskiego producenta, który powstał w hołdzie dla legendarnego Bugatti EB 110. Kosztujący ponad 36 milionów złotych samochód skrywa nad tylną osią 16-cylindrowy silnik o mocy 1600 koni mechanicznych.

Wiele elementów stylistycznych nawiązuje do hypercara z pierwszej połowy lat 90 ubiegłego wieku. Francuzi zadbali o to, aby pokazać nam jak bardzo są to podobne do siebie samochody. Na tor testowy Nardo zabrano zatem biały egzemplarz Centodieci oraz dwa wyjątkowe EB 110 w srebrnych i niebieskich barwach.

Bugatti EB 110 LM SC
Bugatti EB 110 LM SC

Facet chce zarobić ponad 11 milionów złotych na Bugatti, którego jeszcze nie odebrał

Niebieskie Bugatti to model EB 110 LM, którego wyprodukowano w liczbie tylko dwóch egzemplarzy. Były one skierowane dla kierowców wyścigowych biorących udział w wyścigach długodystansowych. Poczwórnie doładowane V12 o mocy 660 koni mechanicznych pozwoliło na zaciętą walkę w 24-godzinnym LeMans w 1994 roku.

Srebrny egzemplarz to EB 110 SC, który brał udział w zawodach za wielką wodą w serii IMSA. Dwie literki to skrót od słów Sport Competizione. Jego silnik mógł produkować nawet 700 koni mechanicznych, w zależności od przepisów obowiązujących w danym wyścigu.

Bugatti EB 110 SC LM Centodieci
Bugatti EB 110 SC LM Centodieci

Tak zza kierownicy wygląda jazda Bugatti za 36 milionów złotych. 10 osób już je kupiło (wideo)

Standardowe Bugatti EB 110 pojawiło się na świecie 15 września 1991 roku, czyli w 110 rocznicę urodzin twórcy marki – Ettore Bugattiego. 610 konny silnik o pojemności 3.5 litra, napęd na cztery koła i karbonowa skorupa czyniła z niego najszybszy samochód na świecie. Prędkość maksymalna wynosiła aż 351 km/h.