Bugatti Centodieci to limitowany do zaledwie 10 egzemplarzy model francuskiego producenta, który powstał w hołdzie dla legendarnego Bugatti EB 110. Kosztujący ponad 36 milionów złotych samochód skrywa nad tylną osią 16-cylindrowy silnik o mocy 1600 koni mechanicznych.
Wiele elementów stylistycznych nawiązuje do hypercara z pierwszej połowy lat 90 ubiegłego wieku. Francuzi zadbali o to, aby pokazać nam jak bardzo są to podobne do siebie samochody. Na tor testowy Nardo zabrano zatem biały egzemplarz Centodieci oraz dwa wyjątkowe EB 110 w srebrnych i niebieskich barwach.
> Facet chce zarobić ponad 11 milionów złotych na Bugatti, którego jeszcze nie odebrał
Niebieskie Bugatti to model EB 110 LM, którego wyprodukowano w liczbie tylko dwóch egzemplarzy. Były one skierowane dla kierowców wyścigowych biorących udział w wyścigach długodystansowych. Poczwórnie doładowane V12 o mocy 660 koni mechanicznych pozwoliło na zaciętą walkę w 24-godzinnym LeMans w 1994 roku.
Srebrny egzemplarz to EB 110 SC, który brał udział w zawodach za wielką wodą w serii IMSA. Dwie literki to skrót od słów Sport Competizione. Jego silnik mógł produkować nawet 700 koni mechanicznych, w zależności od przepisów obowiązujących w danym wyścigu.
Standardowe Bugatti EB 110 pojawiło się na świecie 15 września 1991 roku, czyli w 110 rocznicę urodzin twórcy marki – Ettore Bugattiego. 610 konny silnik o pojemności 3.5 litra, napęd na cztery koła i karbonowa skorupa czyniła z niego najszybszy samochód na świecie. Prędkość maksymalna wynosiła aż 351 km/h.