BMW Serii 2 Coupe G42 (2022) oficjalnie. Trzy silniki i cena poniżej 150 tysięcy złotych (wideo)

Już jutro, 8 lipca, nowe BMW Serii 2 zostanie zaprezentowane publiczności podczas Goodwood Festival of Speed. Natomiast już dzisiaj odbyła się jego internetowa premiera. Stylistycznie mamy tu do czynienia z dosyć sporą zmianą.

BMW potrafi projektować auta, które wzbudzają skrajne emocje. Z pewnością znajdzie się spora rzesza osób, którym nie przypadną do gustu zmiany stylistyczne zastosowane w Serii 2. Ale BMW nas już do tego przyzwyczaiło. Faktem jest, że z czasem człowiek się przyzwyczaja do danego designu i okazuje się, że producent wiedział co robi.

BMW M240i xDrive bez tajemnic na kilka dni przed premierą. Stylistyka nie jest niespodzianką

2022 BMW M240i Coupe xDrive G42
2022 BMW M240i Coupe xDrive G42 tył

Z historii znamy wiele przykładów modeli bawarskiego producenta, które w dniu premiery wywoływały oburzenie wśród fanów. BMW Serii 5 e60, Seria 7 e65, wielki grill w nowej Serii 7, G11 czy ostatnio wprowadzone do oferty nowe M3 i M4 z potężnymi nerkami. Te modele potrzebują czasu aby się z nimi oswoić.

W przypadku nowej Serii 2 G42 zmian też jest sporo. Lampy zarówno z przodu jak i z tyłu zostały dosyć drastycznie pomniejszone. Nie wszystkim przypadnie to do gustu, chociaż naszym zdaniem, auto na żywo może robić całkiem niezłe wrażenie.

2022 BMW M240i Coupe xDrive BMW 220i Coupe G42
2022 BMW M240i Coupe xDrive BMW 220i Coupe G42

Wewnątrz zmian na szczęście nie ma. Kokpit znany jest nam już z większych modeli BMW. Ergonomia gra tu pierwsze skrzypce, jakość materiałów również nie powinna zaskakiwać negatywnie. Standardowo auto wyposażone jest w analogowe zegary oraz 8,8-calowy ekran inforozrywki. Za dopłatą można domówić wirtualny kokpit w rozmiarze 12,3-cala oraz większy ekran multimediów o przekątnej 10,25 cala.

Początkowo w polskiej ofercie znajdziesz 3 wersje silnikowe. BMW 220i dysponuje 2.0 litrową jednostką benzynową o mocy 184 koni mechanicznych i przyspiesza do 100 km/h w 7,5 sekundy. Dla fanów silników wysokoprężnych przygotowano 190-konne BMW 220d. Diesel rozpędza małe coupe do 100 km/h w 6,9 sekundy. Oba auta standardowo wyposażone są w automatyczną skrzynię biegów, opcjonalnie można zamówić jej sportową odmianę z łopatkami przy kierownicy.

2022 BMW M240i Coupe xDrive G42
2022 BMW M240i Coupe xDrive G42 wnętrze

Wszyscy z pewnością najbardziej czekali jednak na wisienkę na torcie, czyli BMW M240i xDrive. To jedyny model z napędem na cztery koła w gamie Serii 2. 3.0 litrowa jednostka benzynowa R6 generuje aż 374 konie mechaniczne i 500 niutonometrów momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki zajmuje tu tylko 4,3 sekundy.

Polski oddział BMW działa wzorowo, zatem już dzisiaj możesz pobawić się konfiguratorem nowej Serii 2 na stronie producenta, a także od razu poznasz polskie ceny. Najtańszą nową dwójką jest BMW 220i, za które zapłacisz co najmniej 149 900 złotych.

2022 BMW M220i Coupe G42
2022 BMW M220i Coupe G42 przód

Premiera BMW XM w 2022 roku. Będzie hybrydą o mocy około 750 KM i zasięgiem 100 km

Jedyny diesel w ofercie, 220d, to wydatek minimum 163 900 złotych, natomiast za najmocniejszą odmianę M240i xDrive trzeba zostawić u dealera co najmniej 249 900 złotych. W Polsce samochody trafią do sprzedaży na początku roku 2022.