Audi jedzie na Dakar z elektryczną terenówką. Stałe ładowanie zapewni silnik 2.0 TFSI (wideo)

Audi postanowiło, że będzie pierwszym producentem w historii, który stworzy terenowy samochód wyścigowy na Rajd Dakar z napędem elektrycznym.

W Audi RS Q e-tron wykorzystano dwa silniki z bolidu Formuły E Audi e-tron FE07, które łącznie produkują 680 koni mechanicznych. Jednak ostateczna moc, która będzie dostępna podczas wyścigu nie jest jeszcze znana, Audi czeka na decyzję od organizatorów.

Nowy elektryczny model Audi e-tron w walce z najpotężniejszym dieslem pod maską Q7 (wideo)

Oprócz tego, w samochodzie znalazło się miejsce dla 2.0 litrowej jednostki benzynowej TFSI z wyścigówki Audi DTM. Będzie on pracował w zakresie od 4 500 do 6 000 obrotów na minutę, a jego zadaniem ma być tylko ładowanie akumulatorów podczas jazdy.

2022 Audi RS Q e-tron
2022 Audi RS Q e-tron

Zasilanie zapewni mu 295-litrowy zbiornik paliwa. Auto musi mieć odpowiednią ilość energii, aby przejechać dziennie około 800-kilometrowe odcinki specjalne. Ważące około 370 kilogramów baterie mają pojemność 50 kWh.

Praca silnika spalinowego ma wydzielać maksymalnie 200 gram CO2 na każdą doładowaną kWh. Oczywiście energia będzie odzyskiwana również podczas hamowania. 44 edycja Rajdu Dakar wystartuje już 2 stycznia 2022 roku. Kierowcy przejadą 8 000 kilometrów po piaszczystym Półwyspie Arabskim.