Oto nowy Volkswagen Multivan T7 (2022). Ma silnik z Golfa GTI o mocy 200 KM. Jest też mocne PHEV

To chyba pierwszy raz w historii oddziału aut użytkowych Volkswagena mamy do czynienia z aż tak intensywną kampanią reklamową zapowiadającą nowy samochód. Nie działo się tak wiele nawet w przypadku premiery Amaroka.

Teraz mamy wszystkie oficjalne informacje na temat nowego vana ze znaczkiem VW. To już siódma generacja popularnego Transportera.

2022 Volkswagen T7 Multivan
2022 Volkswagen T7 Multivan

Nowy Volkswagen Multivan T7 zbudowany będzie na bazie Golfa 8. Premiera już za miesiąc

Ogromną nowością jest zbudowanie osobowej jego odmiany na płycie podłogowej MQB znanej między innymi z Golfa. Jest ona oczywiście modularna, więc pozwoliła na użycie jej w dużo większym aucie.

Dzięki temu za napęd w T7 będą mogły odpowiadać zespoły silnikowe takie same jak w osobowych Volkswagenach, w tym oczywiście również hybrydy typu plug-in. Przy zmniejszeniu zewnętrznych wymiarów auta, inżynierom udało się uzyskać wewnątrz jeszcze więcej miejsca niż w przypadku T6.1.

2022 Volkswagen T7 Multivan
2022 Volkswagen T7 Multivan

Użytkowa odmiana Volkswagena Transportera nadal będzie korzystała z dotychczasowo używanej płyty podłogowej z T6.1. Jest ona dużo mocniejsza i wytrzyma większe obciążenia, którymi poddawane są robocze egzemplarze Volkswagena.

Tak też się stało. Volkswagen T7 trafi do oferty w czterech wersjach silnikowych. Na liście benzynowych jednostek znajdziesz 1.5 litrowe TSI o mocy 150 koni mechanicznych oraz 2.0 litrowe TSI o mocy 200 koni mechanicznych. Wkrótce pojawi się również 2.0 litrowy diesel TDI generujący 150 koni mechanicznych.

Gwiazdą dzisiejszej premiery jest jednak napęd hybrydowy składający się z 1.4 litrowego silnika TSI o mocy 150 koni mechanicznych połączonego ze 115-konnym silnikiem elektrycznym. Nie podano jeszcze niestety bezemisyjnego zasięgu.

Każdy Volkswagen T7 wyposażony będzie standardowo w 7-biegową przekładnię automatyczną DSG (wersja PHEV otrzyma 6-biegowe DSG) oraz elektronicznie sterowany hamulec ręczny. Wszystko to po to, aby usunąć z podłogi niepotrzebne elementy, które zabierały nieco miejsca pasażerom.

2022 Volkswagen T7 Multivan
2022 Volkswagen T7 Multivan

Wewnątrz znajdziemy mnóstwo nowoczesnej technologii i jeszcze więcej wygody dla pasażerów. Po raz pierwszy pojawia się również opcja panoramicznego dachu.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziesz między innymi 14-głośnikowy system audio sygnowany logo Harman Kardon oraz system pół-autonomicznej jazdy IQ.Drive Travel Assist łączący w sobie adaptacyjny tempomat oraz asystenta utrzymania pasa ruchu.

Z zewnątrz mamy prawdziwą rewolucję. Volkswagen w końcu uwolnił się od stylistyki ciągnącej się za Transporterem aż od 2003 roku od modelu T5. Na słupku A pojawiły się dodatkowe szyby, a tylna klapa udostępniła trochę miejsca dla poziomych świateł LED.

Polski cennik oraz datę wprowadzenia nowego Multivana do naszych salonów poznamy już wkrótce.