To chyba pierwszy raz w historii oddziału aut użytkowych Volkswagena mamy do czynienia z aż tak intensywną kampanią reklamową zapowiadającą nowy samochód. Nie działo się tak wiele nawet w przypadku premiery Amaroka.
Teraz mamy wszystkie oficjalne informacje na temat nowego vana ze znaczkiem VW. To już siódma generacja popularnego Transportera.
> Nowy Volkswagen Multivan T7 zbudowany będzie na bazie Golfa 8. Premiera już za miesiąc
Ogromną nowością jest zbudowanie osobowej jego odmiany na płycie podłogowej MQB znanej między innymi z Golfa. Jest ona oczywiście modularna, więc pozwoliła na użycie jej w dużo większym aucie.
Dzięki temu za napęd w T7 będą mogły odpowiadać zespoły silnikowe takie same jak w osobowych Volkswagenach, w tym oczywiście również hybrydy typu plug-in. Przy zmniejszeniu zewnętrznych wymiarów auta, inżynierom udało się uzyskać wewnątrz jeszcze więcej miejsca niż w przypadku T6.1.
Użytkowa odmiana Volkswagena Transportera nadal będzie korzystała z dotychczasowo używanej płyty podłogowej z T6.1. Jest ona dużo mocniejsza i wytrzyma większe obciążenia, którymi poddawane są robocze egzemplarze Volkswagena.
Tak też się stało. Volkswagen T7 trafi do oferty w czterech wersjach silnikowych. Na liście benzynowych jednostek znajdziesz 1.5 litrowe TSI o mocy 150 koni mechanicznych oraz 2.0 litrowe TSI o mocy 200 koni mechanicznych. Wkrótce pojawi się również 2.0 litrowy diesel TDI generujący 150 koni mechanicznych.
Gwiazdą dzisiejszej premiery jest jednak napęd hybrydowy składający się z 1.4 litrowego silnika TSI o mocy 150 koni mechanicznych połączonego ze 115-konnym silnikiem elektrycznym. Nie podano jeszcze niestety bezemisyjnego zasięgu.
Każdy Volkswagen T7 wyposażony będzie standardowo w 7-biegową przekładnię automatyczną DSG (wersja PHEV otrzyma 6-biegowe DSG) oraz elektronicznie sterowany hamulec ręczny. Wszystko to po to, aby usunąć z podłogi niepotrzebne elementy, które zabierały nieco miejsca pasażerom.
Wewnątrz znajdziemy mnóstwo nowoczesnej technologii i jeszcze więcej wygody dla pasażerów. Po raz pierwszy pojawia się również opcja panoramicznego dachu.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziesz między innymi 14-głośnikowy system audio sygnowany logo Harman Kardon oraz system pół-autonomicznej jazdy IQ.Drive Travel Assist łączący w sobie adaptacyjny tempomat oraz asystenta utrzymania pasa ruchu.
Z zewnątrz mamy prawdziwą rewolucję. Volkswagen w końcu uwolnił się od stylistyki ciągnącej się za Transporterem aż od 2003 roku od modelu T5. Na słupku A pojawiły się dodatkowe szyby, a tylna klapa udostępniła trochę miejsca dla poziomych świateł LED.
Polski cennik oraz datę wprowadzenia nowego Multivana do naszych salonów poznamy już wkrótce.