Nowa Honda Civic Type R (2023) z trzema końcówkami wydechu. Ostatni raz bez hybrydy

Tuż po zaprezentowaniu nam 11 generacji Hondy Civic w wersji hatchback, pierwsze prototypowe egzemplarze wariantu Type-R zostały uchwycone podczas testów.

Na zdjęciach szpiegowskich można było zobaczyć charakterystyczne skrzydło na klapie bagażnika, a także aż 3 końcówki układu wydechowego.

Oto Honda Civic Hatchback (2022). Ostatni model z manualem. W Polsce dopiero za rok

Fotografie sprawiły, że grafik Kleber Silva postanowił wykonać rendering produkcyjnej wersji japońskiego hot hatcha. Trzeba przyznać, że wyszło mu to niesamowicie.

2023 Honda Civic Type-R
2023 Honda Civic Type-R fot. Kleber Silva

Pod maską nowego Type-R znajdziemy 2.0 litrowy silnik 4-cylindrowy, którego moc to co najmniej 310 koni mechanicznych. Będzie on napędzał oczywiście przednie koła.

Klienci nie będą mieli wyboru jeśli chodzi o skrzynię biegów. Producent już oficjalnie zapowiedział, że najmocniejszy Civic oferowany będzie wyłącznie z 6-stopniowym manualem.

11 gen. Hondy Civic (2021) oficjalnie. Koniec z manualem, dostępny będzie tylko automat

Type-R, na którego aktualnie czekamy, będzie najprawdopodobniej ostatnim, pod którego maską nie uświadczymy jeszcze napędu hybrydowego. Kolejny, ze względu na normy emisji spalin, z pewnością już od tego nie ucieknie.

Premiera Hondy Civic Type-R powinna się odbyć już w przyszłym roku, czyli podobnie jak debiut europejskiej odmiany 11 generacji japońskiego auta miejskiego.