Napędy elektryczne powoli trafiają również do profesjonalistów korzystających na co dzień z samochodów. Niedawno Opel pokazał nam bezemisyjne Movano, a dzisiaj przyszła pora na pierwszą zasilaną prądem ciężarówkę Mercedesa.
Mercedes-Benz eActros jest pierwszym krokiem marki przed wprowadzeniem do oferty elektrycznego ciągnika siodłowego. Wymiana spalinowych ciężarówek, które codziennie zanieczyszczają środowisko mocnymi silnikami diesla powinna pozytywnie wpłynąć na klimat.
> Nowy Opel Movano i Movano-e (2021) oficjalnie. 224 km zasięgu i nawet 17 m³ przestrzeni
Model eActros napędzany jest silnikami elektrycznymi zamontowanymi na tylnej osi. Łącznie produkują one 449 koni mechanicznych i są połączone z 2-biegową skrzynią.
Pod skrzynią ładunkową można umieścić trzy lub cztery baterie o pojemności 105 kWh. W najlepszym wypadku zasięg na jednym ładowaniu to aż 400 kilometrów. Podpinając ciężarówkę do ładowarki 400A DC jesteś w stanie naładować ją od 20 do 80 procent w nieco ponad godzinę.

Na pokładzie znajdziesz mnóstwo najnowszych technologii, również tych związanych z bezpieczeństwem. Systemy automatycznego hamowania, kamery cofania i najnowszy infotainment ułatwią pracę wielu kierowcom.
> Oto Mercedes EQS (2022). To ma być bat na Taycana i e-trona GT, przejedzie prawie 800 km
Pierwsze egzemplarze Mercedesa eActrosa mają zjechać z linii produkcyjnej Wörth am Rhein już jesienią tego roku. Cennik nie został jeszcze opublikowany.