Minęło 39 lat od powstania pierwszego Volkswagena Golfa GTI mk1 z pakietem stworzonym przez tunera ABT. Poszerzany o 7 cali bodykit i moc silnika zwiększona ze 110 do 163 koni mechanicznych robiły w tamtych latach niesamowite wrażenie.
Teraz, po prawie 40 latach, ABT prezentuje co jest w stanie zrobić z najmocniejszymi odmianami ósmej generacji Volkswagena Golfa. Mowa o GTD, GTI, GTI Clubsport oraz oczywiście R.
W przypadku wersji wysokoprężnej GTD możesz liczyć na wzrost mocy 2.0 litrowego silnika TDI z 200 do 230 koni mechanicznych, oraz skok momentu obrotowego z 400 do 440 niutonometrów.
Posiadając Golfa GTI w podstawowej wersji masz 2.0 litrowy silnik TSI o mocy 245 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 370 niutonometrów. Po wizycie u ABT możesz cieszyć się autem oferującym Ci aż 290 koni mechanicznych oraz 410 niutonometrów.
To prawie takie same parametry jakie posiada GTI Clubsport, seryjnie znajdziesz tam 300 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. ABT był w stanie wycisnąć z niego trochę więcej. Skończyło się na mocy 360 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym aż 450 niutonometrów.
Najszybszy ma aż 384 KM
Wisienką na torcie jest oczywiście Golf R, który po wyjechaniu z salonu oferuje 320 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Po wizycie u niemieckiego tunera Golf R dysponuje mocą 384 koni mechanicznych i 470 niutonometrami momentu obrotowego.
Oprócz wspomnianych wyżej modyfikacji silnika ABT oferuje nowe felgi w rozmiarze 19 i 20 cali. Wielkość kół pokazuje jak zmieniła się motoryzacja. W Golfie pierwszej generacji zbudowanym przez ABT w 1982 roku montowano felgi o średnicy zaledwie 13 cali.