Zobacz jak pracuje lotka w nowym Porsche 911 GT3 RS. Technologia z F1 trafi na ulicę (wideo)

Dopiero co dziennikarze mogli zaznajomić się z nowym Porsche 911 GT3 992 na torach wyścigowych, a tuż za rogiem czycha jeszcze bardziej wyczynowa odmiana 911.

Porsche 911 GT3 RS 992 to model, na który czekają wszyscy fani marki z Zuffenhausen. Zbudowany z myślą o jak najszybszym pokonywaniu torów wyścigowych bezapelacyjnie będzie się cieszył sporą popularnością.

Porsche 911 GT3 (2022) debiutuje: Nordschleife przejedzie w mniej niż 7 minut

Nowe Porsche 911 GT3 992 napędzane jest 4.0 litrowym silnikiem bokser o mocy 510 koni mechanicznych i momencie obrotowym 469 niutonometrów. Jak to będzie wyglądało w przypadku GT3 RS?

W przypadku generacji 991.2 różnica między 911 GT3 a GT3 RS wynosiła 20 koni mechanicznych i 10 niutonometrów. Tutaj możemy więc liczyć na podobne wzrosty.

992 Porsche 911 GT3 RS
992 Porsche 911 GT3 RS

Jeden z testowych egzemplarzy przyłapano niedawno na niemieckiej autostradzie. Na krótkim nagraniu udało się uchwycić pracę jednej z lotek potężnego skrzydła. Wszystko wskazuje na to, że nowe GT3 RS otrzyma system DRS znany z Formuły 1.

Bez zwiększania mocy poprawili czas w 911 GT3 RS. Manthey Racing króluje na Ringu (wideo)

Pozwala on na zredukowanie docisku i zwiększenie możliwości uzyskiwania prędkości maksymalnej, która w przypadku GT3 RS powinna wynosić około 320 km/h.