To BMW Serii 1 ma więcej mocy niż nowe M4. Zobacz z jaką łatwością pali gumę (wideo)

BMW Serii 1 generacji F20 było ostatnim hot-hatchem bawarskiego producenta, pod którego maską mogliśmy spotkać aż 6-cylindrowy silnik 3.0. Model M135i oferował kierowcy 326 koni mechanicznych.

Po liftingu i zmianie nazwy na M140i moc wzrosła do 340 koni mechanicznych. Samochód ten był dostępny w sprzedaży zarówno z manualną jak i automatyczną skrzynią biegów. Klienci dostawali też możliwość wyboru między napędem na tylne koła a xDrive.

Kupił nowe BMW M3 G80. Nie żałował na lakier, ale zaoszczędził na skrzyni biegów (wideo)

Przyspieszenie do 100 km/h w seryjnym BMW M140i z automatyczną skrzynią i napędem xDrive zajmowało tylko 4,4 sekundy, co jest niesamowitym wynikiem jak na tak małe auto. Prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h.

3.0 litrowe silniki R6 od BMW znane są z podatności na modyfikacje. Pomyślicie, że 340 koni w tak małym aucie to i tak już zdecydowanie za dużo. Odmienne zdanie miał najwidoczniej właściciel egzemplarza pokazanego na załączonym filmie.

Nowe BMW M3 walczy z Giulią Quadrifoglio. Oba mają 510 KM, ale różnica potężna (wideo)

Postanowił on wprowadzić w swojej Serii 1 kilka modyfikacji, których efektem jest moc silnika na poziomie 550 koni mechanicznych. Wszystko głównie za sprawą nowej turbosprężarki.