Tak powstaje elektryczne Audi e-tron GT. Proces produkcji robi ogromne wrażenie (wideo)

Nie wszystkie nowe Audi wyjeżdżają z fabryki w Ingolstadt. Niektóre z modeli produkowane są w innej miejscowości. W Neckarsulm powstaje pierwszy, stworzony od podstaw elektryczny model marki z czterema pierścieniami.

Audi e-tron GT dzieli tam swoją linię montażową z najbardziej sportowym modelem Audi, modelem R8. Zautomatyzowany proces produkcji potrzebuje też wykwalifikowanego personelu, który kontroluje między innymi jakość.

Czy Audi RS e-tron GT jest w stanie zapewnić takie same emocje jak BMW M5 CS? (wideo)

Rodzą się tam zarówno Audi e-tron GT Quattro jak i Audi RS e-tron GT. Pierwszy z nich napędzany jest silnikami o łącznej mocy 475 koni mechanicznych, drugi natomiast ma ich aż 600.

Audi e-tron GT quattro na polskim rynku kosztuje od 440 tysięcy złotych. Za najmocniejszą wersję RS e-tron GT trzeba wyłożyć przynajmniej 594 tysięcy złotych. Dla porównania, napędzane konwencjonalnym silnikiem Audi A7 zostało wycenione na minimum 257 tysięcy złotych. Audi RS7 to już wydatek rzędu 611 tysięcy złotych.

Na załączonym materiale wideo możesz zobaczyć jak wygląda skomplikowany proces produkcji tego najnowocześniejszego Audi w ofercie.

Czy Audi RS e-tron GT jest szybsze od Porsche Taycana Turbo S i Tesli Model S? (wideo)