Oto zupełnie nowa Skoda Fabia 2021 pojemna jak VW Golf. Nie uświadczysz w niej diesla

Nadszedł moment premiery czwartej generacji Skody Fabii. Niedługo po premierze odświeżonego konkurenta z Wolfsburga – Volkswagena Polo, przyszedł czas na czeską propozycję segmentu B.

Skoda chwali się, że nowa fabia urosła. Jest teraz o 48 milimetrów szersza i aż o 110 milimetrów dłuższa. Zapewni to wewnątrz jeszcze więcej przestrzeni dla pasażerów, zachowując przy tym kompaktowe rozmiary małego hatchbacka.

2021 Skoda Fabia
2021 Skoda Fabia przód

Takiego modelu Skoda jeszcze nie miała. Kodiaq Coupe może podebrać klientów Audi i BMW

To technologiczna rewolucja dla tego modelu. Na liście wyposażenia znajdziemy między innymi: asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat, asystenta jazdy w korku czy asystenta parkowania. Opcjonalne w pełni LEDowe oświetlenie, panoramiczny dach oraz podgrzewana przednia szyba dodatkowo podniosą komfort czeskiego maluszka.

Na wykończonej materiałem desce rozdzielczej standardowo pojawia się 6.8-calowy ekran dotykowy, który opcjonalnie można zamienić na wyświetlacz o przekątnej 9.2 cala. Przed oczami kierowcy jest też miejsce dla opcjonalnego 10.2-calowego wirtualnego kokpitu.

2021 Skoda Fabia
2021 Skoda Fabia wnętrze

Bagażnik ma teraz pojemność 380 litrów, co jest wynikiem dokładnie takim samym jak w większym Volkswagenie Golfie Mk8. Możemy oczywiście go powiększyć składając oparcia tylnej kanapy, otrzymamy wtedy aż 1190 litrów pojemności.

Za napęd nowej Fabii odpowiadają silniki o pojemności 1.0 i 1.5 litra. Najtańsze egzemplarze będą wyposażone w wolnossące jednostki 1.0 MPI o mocy 65 oraz 80 koni mechanicznych. Nieco lepiej wyposażone modele zyskają turbodoładowane silniki TSI o tej samej pojemności i mocy 95 lub 110 koni mechanicznych. Ta mocniejsza odmiana będzie połączona z 6-stopniowym manualem lub 7-stopniową skrzynią DSG.

2021 Skoda Fabia
2021 Skoda Fabia tył

Najmocniejsza Skoda Fabia to wersja z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 koni oraz skrzynią automatyczną DSG. Przyspieszenie do 100 km/h będzie trwało 7.9 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 225 km/h. W najtańszych wersjach pojawi się 5-stopniowy manual. Nie zobaczymy już w nowej Skodzie żadnego silnika diesla.

Oto nowa Skoda Kodiaq (2021) po faceliftingu. Wróciła wersja RS, ale bez diesla 2.0 TDI

Ciekawą opcją jest możliwość zamontowania 50-litrowego zbiornika paliwa, co ma pozwolić na zasięg około 900 kilometrów. Nie poznaliśmy jeszcze dokładnego cennika, ale najtańsze egzemplarze mają kosztować około 65 tysięcy złotych.

2021 Skoda Fabia
2021 Skoda Fabia wnętrze