Opel zaprezentował właśnie trzecią generację popularnego busa Movano. Po raz pierwszy jest on dostępny również w wariancie w pełni elektrycznym Movano-e.
Pod maskę nowego Opla Movano trafił 2.2 litrowy silnik wysokoprężny o mocy od 120 do 165 koni mechanicznych. Moment obrotowy, wynoszący od 300 do 370 niutonometrów, przekazywany jest na przednią oś za pomocą 6-stopniowej skrzyni manualnej.
Jednak gwiazdą tej premiery jest wspomniana wyżej odmiana z napędem elektrycznym. Wyposażono ją w 122-konny silnik o momencie obrotowym wynoszącym 260 niutonometrów. Klienci mogą wybierać spośród dwóch baterii.
Mniejsza ma pojemność 37 kWh i oferuje zasięg do 117 kilometrów. Ci, którzy pokonują dłuższe trasy chętniej skłonią się ku 70 kWh baterii. Dzięki niej przejadą na jednym ładowaniu do 224 kilometrów. Podano zasięgi w cyklu mieszanym WLTP.
Nie ma różnicy w pojemności przestrzeni bagażowej między wersją Movano i Movano-e. Auto jest oferowane w czterech wariantach długości i trzech wariantach wysokości, oferując przestrzeń od 8 do 17 metrów sześciennych. Tylne drzwi w najwyższej wersji mierzą aż 203 centymetry, co jest najlepszym wynikiem w klasie.
Maksymalna ładowność wynosi 2100 kilogramów, a zakres dopuszczalnej masy całkowitej waha się od 2800 do 4000 kilogramów. Opel chwali się również bardzo niskim progiem załadunku na wysokości 494 mm, a także 1422-milimetrową szerokością między nadkolami i 1870-milimetrową między ściankami bocznymi.
Wspomagać kierowcę będą systemy kontroli martwego punktu, zaawansowany asystent hamowania, asystent zjazdu ze wzniesienia czy system OpelConnect. Pozwoli on między innymi zarządzać zdalnie ładowaniem auta.
Dodatkowo Opel zapowiedział, że do końca tego roku, wszystkie modele dostawcze będą dostępne z napędem w pełni elektrycznym, a do końca roku 2024 planuje pełną elektryfikację wszystkich aut dostępnych w gamie niemieckiego producenta.
> Kiedy nowy Opel Astra? Możliwy powrót wersji OPC o mocy 300 KM, debiut w 2022 roku
Nie znamy jeszcze niestety cen nowej generacji Opla Movano.