Gościu w Porsche chciał przyszpanować przy kumplach. Popełnił tylko jeden mały błąd (wideo)

Funkcja procedury startu, częściej w sieci określana jako Launch Control powoduje, że komputer sam wybiera odpowiednie obroty dla silnika by jak najszybciej wystartować autem.

Opcja ta dostępna jest w coraz większej liczbie samochodów. W niektórych z nich możemy nawet trochę ją konfigurować, zmniejszając lub zwiększając obroty.

Kierowcy BMW i Mercedesa szpanowali mocnymi SUV-ami, a następnie na siebie wjechali (wideo)

Jednym z producentów, którego procedura startu działa bardzo dobrze jest Porsche. Sami chwalą się, że można jej używać non stop, gdzie u niektórych producentów bywa, że liczba aktywacji jest ograniczona.

W zależności od auta są niewielkie różnice, ale zazwyczaj aby ją uruchomić wystarczy przełączyć tryb ESP na sportowy, wcisnąć hamulec oraz gaz do oporu (razem z przyciskiem kickdown). Obroty rosną, puszczasz hamulec i odjeżdżasz z najlepszym możliwym przyspieszeniem.

Chciał pokazać kolegom jak brzmi nowy Mustang jego ojca. No co mogło pójść nie tak? (wideo)

Kierowca Porsche 911 991 z załączonego nagrania wykonał wszystkie kroki prawidłowo. No prawie wszystkie. Nie przewidział, że skręt kierownicą podczas takiego startu może się skończyć źle.

What could possibly go wrong using launch control on a curve from IdiotsInCars