Do twojego garażu ta Panamera nie wjedzie. 720-konny TechArt GrandGT jest ogromny

W przyszłym roku minie 35 lat odkąd niemiecki tuner modyfikuje auta klientów marki Porsche, dla których seryjne egzemplarze to za mało. Mowa oczywiście o firmie TechArt.

> Czy Audi S8 poradzi sobie z hybrydowym Porsche Panamera? Szokujący wynik drag race (wideo)

Tym razem przygotował on nowy program o nazwie Grand GT, który obejmuje model Panamera w wersji GTS oraz Turbo S. Po wizycie w warsztacie wspomniane modele wyjeżdżają z nowym bodykitem, który poszerza auto o 50 milimetrów z przodu i 80 milimetrów z tyłu. To oczywiście nie wszystko.

Porsche Panamera Sport Turismo Techart Grand GT
Porsche Panamera Sport Turismo Techart Grand GT – tył

Nie brakuje detali, takich jak na przykład tytanowe końcówki układu wydechowego, karbonowa maska z wlotem powietrza i wytłoczonym od spodu logo producenta oraz oczywiście mnóstwo włókna węglowego. Nie obyło się też bez nowych 21- lub 22-calowych felg. Wewnątrz pojawiła się nowa skórzana tapicerka, dużo alcantary i sporo karbonu.

Pod karbonową maską również coś się dzieje. W przypadku modelu GTS uzyskano dodatkowe 182 konie mechaniczne i 150 niutonometrów, natomiast w Turbo S 90 koni mechanicznych i 130 niutonometrów. Mamy więc łącznie do dyspozycji 669 koni mechanicznych i 770 niutonometrów w GTS, oraz aż 720 koni mechanicznych i 950 niutonometrów w Panamerze Turbo S.

Porsche Panamera Sport Turismo Techart Grand GT
Porsche Panamera Sport Turismo Techart Grand GT – wnętrze

Przyspieszenie do 100 km/h w GTS zajmuje teraz 3.4 sekundy, model Turbo S potrzebuje na to tylko 3 sekund. Prędkość maksymalna w obu modelach przekracza 300 km/h. Dokładnie jest to 305 km/h w GTS, oraz 315 km/h w Turbo S.

Porsche Panamera Sport Turismo Techart Grand GT
Porsche Panamera Sport Turismo Techart Grand GT – tył