Nocna szarża po mieście? Ten kierowca szybko się przekonał, co to jest nadsterowność (wideo)

Młodym kierowcom, świeżo po kursie na prawo jazdy, zwyczajnie brakuje doświadczenia. Nie wiedzą jak reagować w sytuacjach awaryjnych. Tego typu zachowań nie ćwiczy się w praktyce, a powinno to być obowiązkowe.

Temu właścicielowi tylnonapędowej Toyoty MR2 przydało się doświadczenie, które zdobywał latami jeżdżąc swoim autem po torach wyścigowych. Jadąc nocą po mokrej nawierzchni spróbował pokonać jeden z zakrętów bokiem.

Następca GT 86 oficjalnie! Oto nowa Toyota GR 86, jest dużo szybsza i lepiej wykonana

Wszystko szło dobrze, do czasu gdy w końcowej fazie driftu auto nagle obróciło o 180 stopni. Kierowca zachował jednak zimną głowę i wykonując odpowiednie manewry uniknął uderzenia w ścianę.

Toyota MR2 to auto lubiane przez tunerów. Samochód produkowano w latach 1984-2007, w tym czasie powstały trzy generacje MR2. Na filmie mamy do czynienia z drugą generacją SW20 z silnikiem 2.0 Turbo. W zależności od wariantu silnik ten oferował od 204 do 245 koni mechanicznych.

To miał być finezyjny drift na śniegu: straty po popisach kierowcy Audi S5 idą w tysiące (wideo)

Taka moc połączona z tylnym napędem jest idealnym rozwiązaniem dla rozpoczynających przygodę z driftem. Nie należy jednak tego trenować na drogach publicznych tak jak w poniższym przypadku.